curved nek of longneck

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mr.koekoek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 119
Lid geworden op: 28 apr 2013, 15:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: wieringerwerf noord holland

curved nek of longneck

Bericht door mr.koekoek »

wat moet ik nemen een curved of een longneck ik heb op internet een stuk of 8 blokken gevonden maar ze hebben curved en longneck blokken voor dat ik een beslising neem wou ik even een mening van mensen die wat meer ervaring hier mee hebben.
mr.koekoek
Gebruikersavatar
mr.koekoek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 119
Lid geworden op: 28 apr 2013, 15:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: wieringerwerf noord holland

Re: curved nek of longneck

Bericht door mr.koekoek »

wou ik gelijk ook ff weeten of een versnellings bak van een 1.8 of 2.5 op een 1.6 past mijne raakt af denk als het past koop ik vast knappe bak voor strks bij me anderemotor
mr.koekoek
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: curved nek of longneck

Bericht door JForce »

mr.koekoek schreef:wou ik gelijk ook ff weeten of een versnellings bak van een 1.8 of 2.5 op een 1.6 past mijne raakt af denk als het past koop ik vast knappe bak voor strks bij me anderemotor


Past niet.

mr.koekoek schreef:wat moet ik nemen een curved of een longneck ik heb op internet een stuk of 8 blokken gevonden maar ze hebben curved en longneck blokken voor dat ik een beslising neem wou ik even een mening van mensen die wat meer ervaring hier mee hebben.



Curved

kl-01 nokken assen

+ meer low end vermogen.

- minder vermogen +/- 190

- opletten dat je echt een "KL-ZE" koopt, er is ook een curved neck KLDE, met KLDE zuigers. En er is een curved neck met KLDE koppen, KL-ZE zuigers en een curved neck intake. En een met KL-ZE koppen, KLZE zuigers en een curved neck intake.



Long Neck (officiele ZE)

kl-31 nokken assen

+ meer high end vermogen
+ meer vermogen +/- 200

- accu past niet meer waar hij oorspronkelijk zit

Zie ook : http://www.oocities.org/viv95pgt/klze.html
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: curved nek of longneck

Bericht door sjaakk91 »

Heb je een 1.6 motor er in? Dan kan je beter een V6 kopen en daar dan een 2.5L er in zetten. Van een 1.6 naar een V6 is heel veel werk en geld. Denk bijvoorbeeld aan ander subframe andere remmen. Beide blokken passen maar een curvedneck is minder werk met er in te zetten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fidoo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2010, 20:19
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Groningen

Re: curved nek of longneck

Bericht door Fidoo »

Van 1.6 naar v6 2.5 is zonde van je geld. Je bent goedkoper uit als je v6 mx-3 koopt + 2.5 blok los er bij
Gebruikersavatar
mr.koekoek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 119
Lid geworden op: 28 apr 2013, 15:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: wieringerwerf noord holland

Re: curved nek of longneck

Bericht door mr.koekoek »

ja ik heb zelf een 1.6 tis me eerste auto maar die 1.6 is gewoon k*t dus denk gooi ff ander blok in maar als het hele sub frame om moet is het nog al flink werk ja denk dat ik dan maar kijk voor een v6 en dan daar een klze in moet hangen
mr.koekoek
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: curved nek of longneck

Bericht door WhiteFinish »

De eigenlijke vraag is curved vs longneck.
Ik zou zeggen longneck... zit meer vermogen in.


Maar de reden om voor een van de blokken te gaan is niet echt geweldig.
Het gaat je ontzettend veel tijd (en waarschijnlijk geld) kosten om van 4 cil naar v6 te gaan.

Tevens zijn versnellingsbakken tussen 4 en 6 cilinder anders en niet uitwisselbaar.


Je kan beter ergens een BP, of BPT blok zoeken. Deze zijn veelal ook helemaal niet duur.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
mr.koekoek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 119
Lid geworden op: 28 apr 2013, 15:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: wieringerwerf noord holland

Re: curved nek of longneck

Bericht door mr.koekoek »

WhiteFinish schreef:
Je kan beter ergens een BP, of BPT blok zoeken. Deze zijn veelal ook helemaal niet duur.


waar kan ik zoon blok vinden danh??in wat voor auto zitten die???
mr.koekoek
Gebruikersavatar
Fidoo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2010, 20:19
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Groningen

Re: curved nek of longneck

Bericht door Fidoo »

323tjes en volgens mij ook mx-5jes
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Re: curved nek of longneck

Bericht door Riesh »

die van een Mx3 is wat lastiger inbouwen (achterwielaandrijver)

BP = 1.8GT blok uit een 323 type (f)BG van begin 90
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Plaats reactie