Pagina 1 van 2

curved nek of longneck

Geplaatst: 11 mei 2013, 13:58
door mr.koekoek
wat moet ik nemen een curved of een longneck ik heb op internet een stuk of 8 blokken gevonden maar ze hebben curved en longneck blokken voor dat ik een beslising neem wou ik even een mening van mensen die wat meer ervaring hier mee hebben.

Re: curved nek of longneck

Geplaatst: 11 mei 2013, 14:25
door mr.koekoek
wou ik gelijk ook ff weeten of een versnellings bak van een 1.8 of 2.5 op een 1.6 past mijne raakt af denk als het past koop ik vast knappe bak voor strks bij me anderemotor

Re: curved nek of longneck

Geplaatst: 11 mei 2013, 16:07
door JForce
mr.koekoek schreef:wou ik gelijk ook ff weeten of een versnellings bak van een 1.8 of 2.5 op een 1.6 past mijne raakt af denk als het past koop ik vast knappe bak voor strks bij me anderemotor


Past niet.

mr.koekoek schreef:wat moet ik nemen een curved of een longneck ik heb op internet een stuk of 8 blokken gevonden maar ze hebben curved en longneck blokken voor dat ik een beslising neem wou ik even een mening van mensen die wat meer ervaring hier mee hebben.



Curved

kl-01 nokken assen

+ meer low end vermogen.

- minder vermogen +/- 190

- opletten dat je echt een "KL-ZE" koopt, er is ook een curved neck KLDE, met KLDE zuigers. En er is een curved neck met KLDE koppen, KL-ZE zuigers en een curved neck intake. En een met KL-ZE koppen, KLZE zuigers en een curved neck intake.



Long Neck (officiele ZE)

kl-31 nokken assen

+ meer high end vermogen
+ meer vermogen +/- 200

- accu past niet meer waar hij oorspronkelijk zit

Zie ook : http://www.oocities.org/viv95pgt/klze.html

Re: curved nek of longneck

Geplaatst: 11 mei 2013, 16:12
door sjaakk91
Heb je een 1.6 motor er in? Dan kan je beter een V6 kopen en daar dan een 2.5L er in zetten. Van een 1.6 naar een V6 is heel veel werk en geld. Denk bijvoorbeeld aan ander subframe andere remmen. Beide blokken passen maar een curvedneck is minder werk met er in te zetten.

Re: curved nek of longneck

Geplaatst: 11 mei 2013, 17:29
door Fidoo
Van 1.6 naar v6 2.5 is zonde van je geld. Je bent goedkoper uit als je v6 mx-3 koopt + 2.5 blok los er bij

Re: curved nek of longneck

Geplaatst: 11 mei 2013, 17:59
door mr.koekoek
ja ik heb zelf een 1.6 tis me eerste auto maar die 1.6 is gewoon k*t dus denk gooi ff ander blok in maar als het hele sub frame om moet is het nog al flink werk ja denk dat ik dan maar kijk voor een v6 en dan daar een klze in moet hangen

Re: curved nek of longneck

Geplaatst: 11 mei 2013, 22:09
door WhiteFinish
De eigenlijke vraag is curved vs longneck.
Ik zou zeggen longneck... zit meer vermogen in.


Maar de reden om voor een van de blokken te gaan is niet echt geweldig.
Het gaat je ontzettend veel tijd (en waarschijnlijk geld) kosten om van 4 cil naar v6 te gaan.

Tevens zijn versnellingsbakken tussen 4 en 6 cilinder anders en niet uitwisselbaar.


Je kan beter ergens een BP, of BPT blok zoeken. Deze zijn veelal ook helemaal niet duur.

Re: curved nek of longneck

Geplaatst: 12 mei 2013, 12:42
door mr.koekoek
WhiteFinish schreef:
Je kan beter ergens een BP, of BPT blok zoeken. Deze zijn veelal ook helemaal niet duur.


waar kan ik zoon blok vinden danh??in wat voor auto zitten die???

Re: curved nek of longneck

Geplaatst: 12 mei 2013, 21:17
door Fidoo
323tjes en volgens mij ook mx-5jes

Re: curved nek of longneck

Geplaatst: 12 mei 2013, 22:44
door Riesh
die van een Mx3 is wat lastiger inbouwen (achterwielaandrijver)

BP = 1.8GT blok uit een 323 type (f)BG van begin 90