motor start, maar slaat af

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

dlowoner
New member
New member
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992

motor start, maar slaat af

Bericht door dlowoner »

hallo, ik heb ondertussen een andere ontsteking op de auto gezet. de bougies vonken nu wel.
probleem is nou wel dat als ik de auto start dat die uitzichzelf de toeren oplaat lopen tot de 3000toeren en dan slaat ie af.. elke x hetzelfde verhaal als ik em start.

nou heb ik de kabel van de luchtmassameter losgekoppeld en dan blijft ie wel goed stationair draaien, maar als ik volgas geef dan blijft ie op de 3000toeren hangen, meer zit er niet in

heeft dit nog met de ontsteking te maken? optijd zetten ofzo? of heeft het mssn een andere reden?

(ik heb wel de olie en koelvloeistof helemaal bij moeten vullen, die zaten ver onder het minimum maar de kop is niet lek)
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

Re: motor start, maar slaat af

Bericht door rlu-motorsport »

Als hij loopt loopt hij dan op 6 cil?

Wat er gebeurt als je de lmm los gooit is dat hij in noodloop gaat. Dan gaat hij extra benzine inspuiten Voor de veiligheid. Ik zou De benzine druk is controleren. Misschien is de pompniet in orde.

Maar e zult even alles moeten nalopen. Ik Heb het nog niet eerder meegemaakt dus durf zo niet te zeggen wat het is.
Racing Life United Motorsport
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
dlowoner
New member
New member
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992

Re: motor start, maar slaat af

Bericht door dlowoner »

hij loopt wel gewoon op 6 cilinders

en de benzine druk na meten, dat zou ik dan even bij een garage moeten doen denk ik,

als iemand dit mssn wel vaker meegemaakt heeft hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: motor start, maar slaat af

Bericht door SkippyMX3 »

Weet je zeker dat je genoeg brandstof hebt?? Ik weet dat het je al eerser gevraagd is maar ik heb wel ns met n lege tank gestaan en toen had ik t zelfde. Hij leek gewoon aan te slaan maar sloeg toen gelijk weer af.
Mocht je je brandstpf niveau laag hebben staan zou ik m eerst maar ns aftanken.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

Re: motor start, maar slaat af

Bericht door rlu-motorsport »

Knippercode al uitgelezen?

Mocht je twijfelen aan ontstekingstijd Draai je de boutjes een beetje los. Zet hem in het midden. Starten en dan kan je hem( zolang hij loopt). Langzaam aan verdraaien. Maar het klinkt niet alsof het daarin zit.
Racing Life United Motorsport
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Re: motor start, maar slaat af

Bericht door marcel v6 »

Lees de MX-3 eerst maar eens uit zou ik zeggen.
Want nu word er alleen maar gegokt wat het probleem kan wezen.
En kijk welke foutcodes die aangeeft en dan kan je daar op verder borduren.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
ricardo-r
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:10
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: almere
Contacteer:

Re: motor start, maar slaat af

Bericht door ricardo-r »

je zegt het probleem zelf al.. als je de luchtmassa er af haalt dan draait hij normaal.
en het klopt ook dat je dan geen vol gas kan geven. wat je luchtmassa doet het dan niet.
en als je hem er op doet dan loopt hij niet meer. ik zou en andere luchtmassa er tussen doen.en kijken wat hij doet.

:bier:
dlowoner
New member
New member
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992

Re: motor start, maar slaat af

Bericht door dlowoner »

ricardo-r schreef:je zegt het probleem zelf al.. als je de luchtmassa er af haalt dan draait hij normaal.
en het klopt ook dat je dan geen vol gas kan geven. wat je luchtmassa doet het dan niet.
en als je hem er op doet dan loopt hij niet meer. ik zou en andere luchtmassa er tussen doen.en kijken wat hij doet.

:bier:



ja bijna goed, het leek me sterk dat er meer aan de hand was.. het leek me logisch dat als iemand met de auto rijd en opeens gaat de ontsteking kapot dat er dan niet nog veel meer aan mankeerd in 1 x...
wat blijkt nou.. er zit 1 of ander rare luchtfilter op (volgens mij het binnenste gedeelte van een sportfilter?) me collega had die er af gehaald en die had ie er volgens hem ook weer goed opgedaan.. maar ik kwam er achter dat er speling zat op de luchtinlaat van dat zwarte ding (luchtfilter) als je gas geeft gaat ie verder open en laat je gas los dan gaat ie dicht.. maar dat was hier dus niet het geval.. heb em even omgedraaid en nu hij rijd eindelijk

en ja.. ik was al op slag verlieft op het uiterlijk van de auto maar poeh... wat een snel monster is het voor een 1.8

ik wil iedereen even bedanken voor de tips, voor het meedenken en vooral wil ik die kerel bedanken die mij voor zo weinig geld een ontsteking verkocht heeft.
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: motor start, maar slaat af

Bericht door sjaakk91 »

:) Foutje bedankt. Gelukkig is het opgelost. Ohja en dat ding wat jij beschreef is de luchtmassa meter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: motor start, maar slaat af

Bericht door SkippyMX3 »

Kan gebeure, mijn mx heb k ns n andere motor ingelepelt en die sloeg maar nie aan. Bleek dat ik de brandstofslangen had omgedraaid.

Foutje zit m in n kleine hoekje, wat die ontsteking betreft. Er zat geen verdelerkapje op vandaar dat k er nie zoveel voor hoefde.
Zie je wel n x bij n meeting??

Veel plezier met je MX
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Plaats reactie