ABS SENSOR

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
WARLOCK MX-3
New member
New member
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2013, 19:44
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998

ABS SENSOR

Bericht door WARLOCK MX-3 »

Hallo Allemaal :lach:

Eerst even mijn complimenten voor dit zeer professionele forum :duim1:
Ben nieuw hier en ben sinds een maand of 3 de eigenaar van een Mazda mx-3 uit 1998
Bevalt zeer goed alleen heb ik wat vragen over het vervangen van de abs sensor rechts achter
Als ik die los moet koppelen on te vervangen dan moet ik zeker de achterbank eruit halen om er fatsoenlijk bij te kunnen
weet iemand hoe ik dit moet doen en of dit meestal de enige oplossing is om dat lampje op je dashbord uit te krijgen.
Zijn die sensoren nog ergens 2 de hands te krijgen want nieuw kosten ze 435 euro :cry:
had er eigelijk al 1 2 de hands gekocht van een mazda m-3 v6 maar dat bleek een totaal andere sensor te zijn ??????????
en volgens mij ook nog kapot want meet helemaal niks
Links achter is 1.5 jaar geleden vervangen dus deze zal waarschijnlijk wel goed zijn
maar rechts achter was zo vies en zo vast dat het die zeker moet zijn
Al met al spannende tijden of ik dit voor de apk kan oplossen :random:
Ik kan heeel veel zelf als ik maar goede instructies heb
Alvast bedankt
WARLOCK MX-3
New member
New member
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2013, 19:44
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998

ABS sensor 2

Bericht door WARLOCK MX-3 »

Hoeveel verschillende abs sensoren heb je voor de 1.8 v6
volgens de ene garage maar 1 soort maar de andere zegt weer van 1991 ot 1994 en van 1994 tot 1998
heb zelf een tweedehandse gekocht voor een van bouwjaar 1998 maar die senor bleek veel dikker dan de mijne
dus paste absoluut niet ????????
wie o wie weet het
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: ABS SENSOR

Bericht door WhiteFinish »

Ik zou eerst even kijken welke sensor echt kapot is ... Kan een hoop ellende besparen.

Je moet ontzettend goed oppassen met de achterste sensoren, deze zijn meestal vastgeroest en heel moeilijk eruit te krijgen.

Wellicht dat je ook een verkeerde sensor hebt gekregen (voor en achter verwisseld). Voorste sensoren zitten met 2 bouten vast, achterste met 1.
Als je de achterste los wilt maken moet je de binnenkap in de kofferbak losmaken, de achterbank kan blijven zitten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: ABS sensor 2

Bericht door lenny-v »

Zitn er een plastic beschermstukje omheen? als de oude sensor eruitgehaald is blijft die vaak in het gat zitten en past de nieuwe niet ondanks dat het de goede is ;)
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Plaats reactie