Beste mx-3 rijders,
ik heb even jullie hulp nodig om voor mij iets te bevestigen.
wij zijn namelijk druk bezig om de performance onderdelen voor de mx-3 zo groot mogelijk te krijgen voor jullie.
nu roept dit bij ons een vraag op:
zijn de maten van de kleppen/schotel/klepveren van een KL-ZE en KL-DE gelijk?
wij hopen dat jullie ons hierin duidelijk kunnen verschaffen.
maten interne onderdelen cilinderkoppen
Moderator: Moderators
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
- Locatie: son
maten interne onderdelen cilinderkoppen
Racing Life United Motorsport
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: maten interne onderdelen cilinderkoppen
Ja, de maten zijn hetzelfde.
KLDE en KLZE veren verschillen wel, maar enkel in kracht van de veer.
KLDE en KLZE veren verschillen wel, maar enkel in kracht van de veer.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- sjaakk91
- Pilot
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Baarn
Re: maten interne onderdelen cilinderkoppen
De veren van de kl-ze hebben toch grotere kans om te gaan zweven waardoor ze als ze dan toch gaan reviseren vaak worden vervangen door die van de kl-de.
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Re: maten interne onderdelen cilinderkoppen
De kleppen zijn wel gelijk .
Maar zoals WhiteFinish al zij zit er verschil in de klepveren .
Ook de klepschotels zijn anders .
KLDE
Inlaat klepveer 30mm , veerschotel 30mm , HLA 30mm
Uitlaat klepveer 30mm , veerschotel 30mm , HLA 30mm (De veren, schotels en HLA'S zijn ook het zelfde als die van de inlaat)
KLZE
Inlaat klepveer 33mm , veerschotel 33mm , HLA 33mm (De 33mm veerschotels willen soms nog wel eens breken)
Uitlaat klepveer 30mm , veerschotel 30mm , HLA 30mm (De veren , schotels en HLA'S zijn ook het zelfde als die van KLDE motor )
Wat sjaakk91 zegt klopt ook .
Door dat de 33mm veren slapper zijn als die van de klde komt het vaak voor dat ze gaan zweven bij hoge toeren .
Wat er dan gebeurd is dat de veerschotel zulke harde klappen krijgen dat ze in tweeen breken .
Maar zoals WhiteFinish al zij zit er verschil in de klepveren .
Ook de klepschotels zijn anders .
KLDE
Inlaat klepveer 30mm , veerschotel 30mm , HLA 30mm
Uitlaat klepveer 30mm , veerschotel 30mm , HLA 30mm (De veren, schotels en HLA'S zijn ook het zelfde als die van de inlaat)
KLZE
Inlaat klepveer 33mm , veerschotel 33mm , HLA 33mm (De 33mm veerschotels willen soms nog wel eens breken)
Uitlaat klepveer 30mm , veerschotel 30mm , HLA 30mm (De veren , schotels en HLA'S zijn ook het zelfde als die van KLDE motor )
Wat sjaakk91 zegt klopt ook .
Door dat de 33mm veren slapper zijn als die van de klde komt het vaak voor dat ze gaan zweven bij hoge toeren .
Wat er dan gebeurd is dat de veerschotel zulke harde klappen krijgen dat ze in tweeen breken .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE