maten interne onderdelen cilinderkoppen

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

maten interne onderdelen cilinderkoppen

Bericht door rlu-motorsport »

Beste mx-3 rijders,

ik heb even jullie hulp nodig om voor mij iets te bevestigen.

wij zijn namelijk druk bezig om de performance onderdelen voor de mx-3 zo groot mogelijk te krijgen voor jullie.

nu roept dit bij ons een vraag op:

zijn de maten van de kleppen/schotel/klepveren van een KL-ZE en KL-DE gelijk?

wij hopen dat jullie ons hierin duidelijk kunnen verschaffen.
Racing Life United Motorsport
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: maten interne onderdelen cilinderkoppen

Bericht door WhiteFinish »

Ja, de maten zijn hetzelfde.
KLDE en KLZE veren verschillen wel, maar enkel in kracht van de veer.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: maten interne onderdelen cilinderkoppen

Bericht door sjaakk91 »

De veren van de kl-ze hebben toch grotere kans om te gaan zweven waardoor ze als ze dan toch gaan reviseren vaak worden vervangen door die van de kl-de.
Afbeelding
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Re: maten interne onderdelen cilinderkoppen

Bericht door Mazdarati MX-6 »

De kleppen zijn wel gelijk .

Maar zoals WhiteFinish al zij zit er verschil in de klepveren .
Ook de klepschotels zijn anders .

KLDE
Inlaat klepveer 30mm , veerschotel 30mm , HLA 30mm
Uitlaat klepveer 30mm , veerschotel 30mm , HLA 30mm (De veren, schotels en HLA'S zijn ook het zelfde als die van de inlaat)

KLZE
Inlaat klepveer 33mm , veerschotel 33mm , HLA 33mm (De 33mm veerschotels willen soms nog wel eens breken)
Uitlaat klepveer 30mm , veerschotel 30mm , HLA 30mm (De veren , schotels en HLA'S zijn ook het zelfde als die van KLDE motor )


Wat sjaakk91 zegt klopt ook .
Door dat de 33mm veren slapper zijn als die van de klde komt het vaak voor dat ze gaan zweven bij hoge toeren .
Wat er dan gebeurd is dat de veerschotel zulke harde klappen krijgen dat ze in tweeen breken .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Plaats reactie