Pagina 1 van 2

Waneer lig je lager..??

Geplaatst: 10 apr 2005, 17:53
door Arjan
ik vroeg mijn eige af waneer je nu lager aan de grond kwam.. ik heb nu zoiets van.. ik wil 18" velgen, het zaakje verlagen en de bumper orgineel houden!! nu zag ik veel mense zeggen als je je wagen meer als 4 cm verlaagd dat je dan gekloot kreeg met drempels! daarintege zie ik ook weer dat er veel mense rondrijden met.. EN bodykit EN verlaagd!!

maar als je een andere voorbumper neemt (neem dan een tuning bumper waar er vele mee rijden)!! hoeveel cm lig je dan lager ten opzichte van je originele bumper??

wat ik hier uit wil halen is dat als ik dus 18" neem en mijn mx 5 tot 6 cm verlaag.. dat ik dan hetzelfde rijd als een onverlaagde mx met een andere voorbumper!! of zit ik hier nu helemaal langs?

Geplaatst: 10 apr 2005, 21:37
door bramx3
kijk .. ik heb mijn mx 4 cm verlaagd.
en "had" en pakfeifer voor bumper.

deze was niet zo gek veel lager dan de orriginele bumper met de v6 lip...
maar deze stak een stuk verder na voren , en daarom had ik wat meer moeite met drempels.
maar het went wel .
en zoals marcel al zei : wie mooi wil zijn moet maar pijn lijden :mrgreen:

Geplaatst: 10 apr 2005, 21:50
door WhiteFinish
Had?? Jij had toch eerst die oude pakfeifer voorbumper en nu die nieuwe???

of heb ik het mis

Geplaatst: 11 apr 2005, 14:07
door bramx3
niet helemaal ....

ik had idd de pakfeifer new look bumper....
maar die had ik vast gereden op een drempel :nut:
dus heb deze verkocht aan een bekende die nogal handig is in t opknappen van zo een dingen...
dus ik een jt bumper besteld ... maar deze is na dik 2 maanden nog niet binnen :? ...

maar de plannen zijn grof gewijzigt...
en daarom gaat de mazda ( zoals t der nu na uit ziet ) er voor een poss uit ...

heb een 2e auto erbij gekocht zodat ik er geen last van heb ...
dus helaas ben ik er dit seizoen niet meer bij met de mazda ....

maar............................. i'll be back 8)

Re: Waneer lig je lager..??

Geplaatst: 11 apr 2005, 16:47
door NooNoo
Arjan schreef:
wat ik hier uit wil halen is dat als ik dus 18" neem en mijn mx 5 tot 6 cm verlaag.. dat ik dan hetzelfde rijd als een onverlaagde mx met een andere voorbumper!! of zit ik hier nu helemaal langs?


Je velgmaat heeft niks te maken met de hoogte van je auto ten opzichte van de grond want als je je velgmaat veranderd moet je ook je bandenmaat aanpassen zodat je ongeveer op dezelfde diameter komt als je originele maat omdat je anders een kilometerteller-afwijking krijgt.
Dus als je 18' neemt kom je op een band die de maat 205/40 R18 en dan kom je op een kilometerteller afwijking van 2.42 kilometers in de plus en met een grotere maat zoals 215/35 R18 kom je uit op een kilometerteller afwijking van 0.19 kilomters in de plus en die bandjes zijn niet goedkoop.

Re: Waneer lig je lager..??

Geplaatst: 11 apr 2005, 16:55
door Arjan
NooNoo schreef:
Arjan schreef:
wat ik hier uit wil halen is dat als ik dus 18" neem en mijn mx 5 tot 6 cm verlaag.. dat ik dan hetzelfde rijd als een onverlaagde mx met een andere voorbumper!! of zit ik hier nu helemaal langs?


Je velgmaat heeft niks te maken met de hoogte van je auto ten opzichte van de grond want als je je velgmaat veranderd moet je ook je bandenmaat aanpassen zodat je ongeveer op dezelfde diameter komt als je originele maat omdat je anders een kilometerteller-afwijking krijgt.
Dus als je 18' neemt kom je op een band die de maat 205/40 R18 en dan kom je op een kilometerteller afwijking van 2.42 kilometers in de plus en met een grotere maat zoals 215/35 R18 kom je uit op een kilometerteller afwijking van 0.19 kilomters in de plus en die bandjes zijn niet goedkoop.


de maat 215/35/18 komen er toch wel onder :) maar dat die velgemaat niks met de hoogte te maken heeft weet ik wel!! ik wil gewoon weten of als ik mijn bumpers orgineel houd en mijn wage 5 - 6 cm verlaag ik op dezelfde manier last heb van drempels alsdat je rijd met een gemiddelde bodykit en ik em niet verlaag!!ik wil dus niet als een debiel schuin over die drempels, vriend van me moet dat ook (maar die heeft een prelude) en wordt er al knettergek van als ik erlangs zit!! dus zou 5 - 6 cm verlagen redelijk te doen zijn.. of gewoon 4 verlagen zodat ik redelijk makkelijk de drempels kan nemen!!??

Geplaatst: 11 apr 2005, 17:40
door Marcel_mx3
Ik hoef denk ik niet meer te reageren aangezien alles al is genoemd.
(overgens heb ik er ook niet heel veel last van en ben ook 4cm omlaag + pakfeifer newlook)
Echter als je de auto 5 a 6 cm wil verlagen kost je dit wel zo'n beetje 2 keer zo veel geld, aangezien je dan naar verlagings sets gaat kijken incl schokdemper... bv schroef set's.

Geplaatst: 11 apr 2005, 18:21
door bramx3
is airride dan geen optie ???
wel weer wat xtra knaken .
maar dan heb je je auto op de weg lekker plat , en bij drempels pomp je um omhoog :mrgreen:

Geplaatst: 11 apr 2005, 20:20
door Arjan
@ marcel dus je zegt dat als ik em 4 verlaag en bumpers orgineel hou het wel meevalt!!

@tupke.. je kan ook gewoon een fietspomp meeneme en bij elke drempel de band nog net iets wat bij te pompen :mrgreen:

Geplaatst: 12 apr 2005, 03:26
door bramx3
das ook mogelijk :mrgreen:

maar ik blijf er bij dat je met 4 cm verlaging en met sportbumpers ook wel goed weg komt 8)