Pagina 1 van 2
Max vermogen KLZE N/A
Geplaatst: 23 dec 2012, 16:00
door JForce
Is het mogelijk om zonder turbo of SC, wat meer dan 200 pk te halen.
Bijv. 230-240?
Wat zou 11.5:1 compressie bijvoorbeeld opleveren?
En MS?
En Cutout exhaust?
Re: Max vermogen KLZE N/A
Geplaatst: 23 dec 2012, 18:28
door WhiteFinish
Dat ligt er maar net aan waar je ergens de grens trekt.
De probe van RPM draaide 13.000 toeren met een compressie van 13:1.
Deze persoon kon ook alleen maar dragraces rijden want er waren oververhittingsverschijnselen + boven de 11:1/11.5:1 moet je al met octaanverhogers werken.
Deze KLDE/KLZE (wanneer is het nog een ZE?). Had 270 whp
Dan heb je nog de 323 van Leo, compressie van 12:1 met een Tec2 management systeem etc. Draait ongeveer 10.000/11.000 toeren.
Ook octaanverhoger nodig etc
Deze heeft met een uitlaat die speciaal op maat gemaakt is 253whp.
Allemaal de mannen die boven de 8.500 toeren draaien maakten trouwens gebruik van een externe oliepomp.
Komt nog veel meer bij kijken maargoed.
Als je het redelijk normaal houdt met bolt-ons etc. (megasquirt met agressieve tune, nokkenassen etc) kan je boven de 200whp uitkomen. Zijn mensen die 205-210 whp gehaald hebben.
Re: Max vermogen KLZE N/A
Geplaatst: 23 dec 2012, 18:53
door rlu-motorsport
zoals whitefinish al aangeeft:
het is zeker niet makkelijk en er komt zeer veel bij kijken. maar het kan natuurlijk wel.
je zal je wel even moeten afvragen hoeveel euro's je beschikbaar hebt want dan is een turbo vaak het goedkoopst met het meeste resultaat.
Re: Max vermogen KLZE N/A
Geplaatst: 24 dec 2012, 16:32
door JForce
Nou zo gek hoeft het ook weer niet :P
Maar 200whp is niet zo gek.
Het doel is:
+/- 230pk op de krukas
gewicht reductie tot 1000-1050kg
Street legal (nou ja, moet door apk kunnen iig)
zonder turbo/sc
Geen NOS
Gewichtreductie:
Airco verwijderd
Licht gewicht velgen
Kunststof koplampen
Reserve wiel eruit
Interieur eruit? levert bijna niks op.
Wat nog meer?
Vermogen toename:
MS > tot 190whp schijnt?
MS + Colt cams = +/- 200whp schijnt?
ITB's ?
Cut-out schijnt ook een mooie winst te leveren en is erg goedkoop in verhouding.
Bijna klaar met school dus dan kunnen we geld verdienen, komt nog een auto bij weet nog niet precies wat. Misschien sr20det, maar denk meer aan een muscle met 383 stroker of 350 v8.
Re: Max vermogen KLZE N/A
Geplaatst: 24 dec 2012, 19:18
door rlu-motorsport
nou je interieur scheelt wel, die achterbank weegt een hoop.
het enige is dat wanneer je je interieur (met name achterbank), je wel moet zorgen dat er wat versteviging in komt.
airco scheelt een klein beetje vermogen. maar dit is voornamelijk wanneer hij aanstaat.
als je naar colt cams gaat moet je niet vergeten dat je naar een stand alone systeem moet om alles goed te regelen. bijvoorbeeld megasquirt of DTA fast. hetzelfde geld voor ITB en je zult de setup zelf moeten samenstellen omdat er geen itb set bestaat voor een mx-3.
Re: Max vermogen KLZE N/A
Geplaatst: 24 dec 2012, 20:53
door JForce
Ja maar het airco systeem weegt ook wel aardig wat.
En dit heb ik al gedaan:
Airco verwijderd
Licht gewicht velgen
Kunststof koplampen
Reserve wiel eruit
Interieur kan wel, maar blijft wel een daily.
Enigste noemingswaardige zijn de achtergordels en rugleuning. En tapijt misschien.
Maar kom je met MS door de uitstoottest?
Ik heb nu net de KL-31 cams van whitefinish overgenomen dus die gaan er eerst in voorlopig.
Maar voor toekomst dacht ik meer aan Colt 210 performace n/a (ook MS nodig?)
En heeft niemand eens de auto gedynoed zonder uitlaat? dat is ongv. te vergelijken met cut-out.
Ik heb het doel nu gezet op:
220 pk en 1050kg
dan zou ik 213pk/ton hebben, 0-100 in 5,5 sec.
mx is 1115 kg op mijn papieren? kan je auto ook ergens wegen?
Minus airco, velgen, koplampen, res wiel (zo'n 30kg)
Zou 1085 kg zijn, nog 45 kg te gaan.
Gewichtsreductie is goedkoopste pk winst
Re: Max vermogen KLZE N/A
Geplaatst: 24 dec 2012, 21:30
door rlu-motorsport
dan heb je het hard te halen wil je er dan nog eens 45kg af hebben. je zult aardig in de richting komen als je aan een carbon motorkap en polyester deuren gaat.
wat betreft megaquirt en apk moet dat gewoon kunnen. je zult hem alleen goed moeten afstellen.
ik weet niet precies in hoeverre jullie standaard ecu te regelen is. ik weet dat de brandstofmappen en vristijden aan te passen zijn. maar dan mis je wel een hoop zoals ontsteking, belasting ed.
dus of je met een 210 graden nokkenas op oem ecu goed kan draaien zul je even met de huis afsteller hier moeten overleggen. want volgens mij zijn ZE nokken 200graden. dus je zult de ontsteking erop moeten aanpassen.
maar waarom wil je zo graag een cut-out? gaat wel enig lawaai maken :P
wat je ook nog kan doen is overstappen naar andere onsteking, bijvoorbeeld coil on plug; oftewel losse bobine. alleen dan heb je zeker een systeem als megaquirt nodig om het te kunnen regelen
Re: Max vermogen KLZE N/A
Geplaatst: 25 dec 2012, 00:08
door WhiteFinish
Megasquirt heb je een hoop te leren, vertrouw me maar
Coltcams 210 kan je met standaard ecu rijden, loopt waarschijnlijk iets onrustiger maar blijft nog te doen.
Scherpere nokkenassen dan dat heb je wel zeker een stand alone nodig.
Gewichtsreductie kan je het bereiken door:
- carbonnen motorkap
- lexan achterruit
- lexan zij / voorruit
- bitum van de vloer verwijderen (met koudijs heet het geloof ik)
- achterbank rugleuning (wel iets van strutbar gebruiken dan)
- Velgen die niet te zwaar zijn.
- Lichtgewicht accu
Probeer ook te denken aan gewichtsdistrubutie.
Hoe meer je uit de achterbak van de auto haalt hoe lichter ie daar is. Sommige mensen met carbonnen kofferbakklep (zijn er 6 van gemaakt in de wereld) zijn terug naar OEM gegaan omdat ze de achterkant te licht vonden.
Re: Max vermogen KLZE N/A
Geplaatst: 25 dec 2012, 17:24
door JForce
rlu-motorsport schreef:
maar waarom wil je zo graag een cut-out? gaat wel enig lawaai maken :P
Nou daarom :P, met elektrische switch
En het is "goedkoop", goedkoper als een freeflow systeem. Kan dan ook mooi wisselen tussen max vermogen en stille uitlaat.
WhiteFinish schreef:Megasquirt heb je een hoop te leren, vertrouw me maar
Dat geloof ik graag haha.
WhiteFinish schreef:
Gewichtsreductie kan je het bereiken door:
- carbonnen motorkap
- lexan achterruit
- lexan zij / voorruit
- bitum van de vloer verwijderen (met koudijs heet het geloof ik)
- achterbank rugleuning (wel iets van strutbar gebruiken dan)
- Velgen die niet te zwaar zijn.
- Lichtgewicht accu
Probeer ook te denken aan gewichtsdistrubutie.
Hoe meer je uit de achterbak van de auto haalt hoe lichter ie daar is. Sommige mensen met carbonnen kofferbakklep (zijn er 6 van gemaakt in de wereld) zijn terug naar OEM gegaan omdat ze de achterkant te licht vonden.
Strutbars heb ik, alleen die geven alleen weer extra gewicht.
Jah, achter wil ik niet teveel weghalen. Het verwijderen van het reserve wiel geeft al meer onderstuur. Met de strutbar is dat weer verholpen nu.
De rota's die ik nu heb zijn even zwaar als de stock mx-3 alu velgen :/
Maar ik had nog wat minder extreme gevallen gevonden:
De achtergordels en achterbank idd.
Het tapijt is best zwaar: 12 kg
Achterruitenwisser + tank + motor: 3kg
Lichtgewicht accu, goed idee moet toch nieuwe accu, enig advies hiervoor>
Re: Max vermogen KLZE N/A
Geplaatst: 25 dec 2012, 17:54
door WhiteFinish
Ik weet dat bij de 200sx club veel gebruik wordt gemaakt van kleine lichte accu's.
Ik meen iets van bullracing accu's oid.