klze in obd 2 mx3

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Melvin
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 nov 2012, 21:30
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1996
Locatie: Nederland

klze in obd 2 mx3

Bericht door Melvin »

Goeden dag

ik heb een aantal vragen wat betreft een klze in een obd 2 auto
ik heb een mx3 van 96 dus obd2 en nu heb ik daar een klze
ingehangen met een obd 1 draadboom voor de motor
waardoor er bij de ecu nu een zwarte 20 polige en een witte 10 polige
en een beetjes doorzichtig 4 polige stekker
waardoor de kabelboom van de motor obd1 wordt aangesloten op de rest van de auto en dat is weer juist obd2
de stekkers zijn wel exact het zelfde maar de pin bezetting weer niet
nu heb ik hier al zoveel mogelijk zelf op gezocht en ben ik er achter gekomen dat je van de kabel boom van de motor dus obd1 een dik blauw draad moet door trekken voor de ontsteking zodat die 12v krijgt
en dat je in de 20 polige zwarte stekker een draadje door moet knippen
zodat de brandstof pomp kan werken en de 10 amp engine zekering er niet uit knalt dat draad heb ik er tussen uitgehaald na alles volledig na te meten
dat beide heb ik gedaan en de motor draait nu wel
maar tijdens een test rondje kwam ik er achter dat de snelheids meter niet werkt terwijl die wel werkte toen de auto nog volledig obd2 was
misschien klinkt dit iemand bekent en ik heb de fan ook nog niet horen
aanslaan dat zou kunnen komen door het koude weer of er moet nog meer gebeuren nu hoop ik eigenlijk dat iemand hier mij meer over kan vertellen of misschien schema's heeft over de pin bezetting van de drie stekkers die beide kabel bomen met elkaar verbindt
zodat ik die stekkers is volledig kan na gaan
welke pinnetjes voor wat is en en wat voor een kleur draad het hoort te wezen zowel voor het obd1 gedeeldte als het obd2
ik hoor graag van jullie
Groetjes melvin
Plaats reactie