Kleppendekselpakking

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
clean mx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 aug 2004, 19:21
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Betuwe
Contacteer:

THX again

Bericht door clean mx-3 »

Xedos das duidelijke info. Ik durf t nu aan en ga t proberen.
die 10 nm gok ik wel. gewoon met beleid aandraaien begrijp ik.

Ik neem zeer zeker contact met je op als t een chaos word.

THX AGAIN!!! :duim1:
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Geldt voor boutjes van de achterste pakking ook een aanhaalmoment van 10 nm? En moet je tijdens het monteren van de pakking deze aanbrengen met een soort afdichtingskit?
Wat zou er bij mij verkeerd gedaan kunnen zijn?[/quote]

Ja, ook voor de achterse klepdeksel geld ook 10 Nm. Ik heb zelf een dun laagje vloeibare pakking erop gesmeerd voor wat extra zekerheid.baat het niet dan schaad het niet zeg ik altijd. ;) Wat ze fout gedaan zoude hebben is bijvoorbeeld te strak aangedraait of geen orginele pakking gebruikt.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gerben
New member
New member
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jan 2005, 12:48
Locatie: Veenendaal

Bericht door Gerben »

10 nm is wel echt weinig toch? maar het hoeft in principe ook niks te houden of wel?
vazques
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2005, 20:07
Locatie: oss

Bericht door vazques »

Ik heb het ook gehad voor en achter, heb ze dus laten vervangen!

omdat het zo erg was dat de bougies ook niet goed meer konden werken.
vooral in de ,lagen toeren ging hij dan erg schokken.
ik heb toen de bougie kabels laten vervangen, maar ja ook de kleppendeksels.

doe het dan maar ineens goed
Terreur
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:00
Locatie: Haarlem

Bericht door Terreur »

Ik heb mijn MXje (V6) 2 wk geleden voor een grote beurt gestuurd (daarna met vakantie). Probleempje was echter dat de pakkingen niet echt lekker meer waren. Maar i.v.m. vakanties en drukte hadden ze daar geen tijd voor gehad (lekkere grote beurt dan....). Ze hadden het er wel over dat het (denegrerend gezegd) gewoon een aantal boutjes losdraaien was en ong. 1 uur werk. Nou zat ik me idd af te vragen of dit zelf goed te doen was en of het een goed idee was om dit zelf te doen aangezien ik hier geen ervaring mee heb? Weet dus niet of het voor, achter of beide is en heb geen beschikking over een momentsleutel (of is dit zoiezo een mooie diepte investering?).

Wat ik me ook wel afvraag is het volgende. Zij hadden het er namelijk over dat zo'n pakkinkje practisch niets kostte. Zijn dit dan die dunne replica pakkingen of hebben we het over een andere pakking? Probleem is gewoon dat de olie idd in de cilinders komt, verbrand en je zo'n mooi pluimpje uit de uitlaat komt.

alvast bedankt
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Bericht door RazorMX-3 »

Praat je dan niet over koppaking??? Of heb ik het nu fout. Kleppendeksel pakking is goed te doen, maar koppaking nou niet bepaald.
Terreur
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:00
Locatie: Haarlem

Bericht door Terreur »

Ah bedankt, dan zit daar het verschil in. Had eigenlijk ff navraag moeten doen maar had een beetje haast. Maar dan zal het de kleppendekselpakking zijn. Hij had het idd wel over dat de olie om de kleppen te smeren wat in de cilinder kwam. Maar heb je hier nog een momentsleutel voor nodig? En is het echt gewoonweg zo makkelijk als de boutjes losdraaien, oude pakking verwijderen, schoonmaken, nieuwe monteren en alles weer vastdraaien? En waar haal je die pakkingen? Gewoon bij de Mazda dealer?
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Bericht door RazorMX-3 »

Kleppendekselpakking is er toch alleen maar voor om er voor te zorgen dat de olie niet uit het kleppendeksel loopt??? Als de olie bij de cilinders komt is het toch de koppaking??? Help me eens even MX-3 Monteurs, want nu snap ik er ook niks meer van :euh:
Terreur
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:00
Locatie: Haarlem

Bericht door Terreur »

Ik ben er ook niet helemaal meer bij hoor. Weet alleen dat die pakkinkjes niet zoveel kostte, het niet veel werk was en dat de olie in de cilinders kwam. Anders ga ik nog wel ff langs de garage.......
Gebruikersavatar
goeree
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 feb 2005, 19:42

Bericht door goeree »

ik heb mij voorste laast ook vervanger maar er werd mij verteld dat de achterste dan 9 van de 10 keer ook kapot is ? id dat zo
Plaats reactie