Kleppendekselpakking

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
clean mx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 aug 2004, 19:21
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Betuwe
Contacteer:

Kleppendekselpakking

Bericht door clean mx-3 »

Hoi Liefhebbers!

Een van mijn bougies's zit onder de olie wanneer ik deze verwijder.

Het betreft een van de cilinders aan de voorzijde.

Volgens mij is dit de Kleppendekselpakking???

Wat geeft dit voor klachten? ik voel geen vermogensafname of zo, hij loopt verder ook perfect.

Moet ik hier wat aan doen? Schijnt een bekende klacht te zijn van dit type motor.

Heeft dit op de lange termijn ernstige gevolgen voor de motor???

Is dit duur om te laten vervangen?

Heeft iemand dit zelf weleens gedaan?

Waar kan ik het beste nieuwe pakking kopen?

Bestaat er een "HOW TO" over dit onderwerp?


Alvast Bedankt voor reactie's :duim1:
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Brambo heeft hier ook last van gehad,
bij hem was dit inderdaad de pakking....

mischien kun je hem anders eens een berichtje sturen...
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Ik heb er idd ook last van dat mijn bougie gaten vol gelopen zijn

ik heb weinig zin die pakkingen te vervangen dus zuig ik ze wel zo af en toe leeg .
zolang er niet te veel olie in zit valt het met vermogensafname wel mee

de voorste is wel makkelijk te vervangen de achterste daarentegen niet

ik hoorde ergens iemadn iets zeggen over dat je originele mazda pakking moest gebruiken omdat die dikker zijn als de imitatie
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Is inderdaad de klepdekselpakking, dit is een euvel van de mx3,xedos 6 en 9 met V6 motor.Tip: Gebruik ORGINELE Mazda pakkingen zijn verbeterd en schijnen niet meer zo snel te gaan lekken.Het lekken gaat trouwens heel langzaam je bougiegaten vullen zich druppelgewijs, wat er gaat gebeuren als je de pakking niet vervangt is dat je bougiekabel oplost doordat je kabel van rubber is en niet tegen de olie kan!.De pakkingen kosten; Linker (voorste cil.rij) € 32.45 ex. rechter (achterste cil.rij) € 35.85 ex. Ik heb ze zelf ook moeten vervangen en was daar ongeveer 3 a 4 uur mee bezig.oude pakkingresten wegschrapen e.d.En mteen de inlaatspruitstukpakking meevervangen. (€ 15,- ex) Dus kost wel. Jammer dat je zoverweg woont anders had ik het wel voor je willen doen voor een Ledenprijsje ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Hoe kun je bekijken of er olie bij je bougies zit?? Ik neem aan dat je niet met je blote oog in die diepe gaten kan kijken??

Of is dat niet wat jullie bedoelen?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
peter
New member
New member
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 feb 2004, 22:40
Locatie: putten
Contacteer:

Bericht door peter »

WitteFinish schreef:Hoe kun je bekijken of er olie bij je bougies zit?? Ik neem aan dat je niet met je blote oog in die diepe gaten kan kijken??

Of is dat niet wat jullie bedoelen?


Ik heb het ook gehad en bij mij zat er een beetje olie aan het uiteinde van de bougiekabel als ik hem er uit trok.
Afbeelding
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Idd de bougiekabel eruit trekken en je ziet gelijk
of er olie opzit.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
clean mx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 aug 2004, 19:21
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Betuwe
Contacteer:

Thx

Bericht door clean mx-3 »

Bedankt voor reactie's

Kan dus niet zo heel veel kwaad begrijp ik.

Inderdaad jammer dat je niet bij me in de buurt woont xedos, Maar onwijs bedankt voor je aanbod.

Nu is het bij mij de voorste cilinderrij. Is het nu gewoon een kwestie van bougie's verwijderen, alle bouten van kleppendeksel los draaien, vlakken en pakking vervangen. Of komt er veel meer bij kijken.

Durf het zelf wel maar wil niet voor verrassingen komen te staan. Ben helaas geen monteur. :euh:
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Als het om de voorste cilinderij gata dan heb je mazzal dat is vrij makkelijk te doen.Draai de boutjes los, verwijder eventuele pakkingsresten goed weg,Eventueel licht opschuren.En de pakking monteren in het klepdeksel (gootje) en de boutjes kruislinks vastdraaien met ongeveer 10 nm!! dat is dus niet heel erg vast! Bij te vast draaien pers je de pakking er tussenuit en is ie kapot. Moet je maar net een momentsleutel hebben natuurlijk. Maar kijk maar anders mail je me maar en dan krijg je me nummer als het nodig is ok? ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
Gerben
New member
New member
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jan 2005, 12:48
Locatie: Veenendaal

Bericht door Gerben »

xedos schreef:Als het om de voorste cilinderij gata dan heb je mazzal dat is vrij makkelijk te doen.Draai de boutjes los, verwijder eventuele pakkingsresten goed weg,Eventueel licht opschuren.En de pakking monteren in het klepdeksel (gootje) en de boutjes kruislinks vastdraaien met ongeveer 10 nm!! dat is dus niet heel erg vast! Bij te vast draaien pers je de pakking er tussenuit en is ie kapot. Moet je maar net een momentsleutel hebben natuurlijk. Maar kijk maar anders mail je me maar en dan krijg je me nummer als het nodig is ok? ;)


Helaas is het bij mij de achterste. Ik heb hem een tijdje terug laten vervangen (niet bij de dealer) en helaas is ie weer gaan lekken. Ik ben daarna terug gegaan en toen hebben ze 'm dichtgekit. Helaas ook niet de oplossing want hij lekt weer (en het stinkt zo :cry: )
Geldt voor boutjes van de achterste pakking ook een aanhaalmoment van 10 nm? En moet je tijdens het monteren van de pakking deze aanbrengen met een soort afdichtingskit?
Wat zou er bij mij verkeerd gedaan kunnen zijn?
Plaats reactie