Skippy's MX3 KLZE Curved Neck

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Ah dat is jammer was waarschijnlijk ook de reden van verkoop, moest er snel vanaf. Gelukkig had je die zwarte nog niet verkocht of weg gedaan.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Nee idd, nja die rooie gaat in onderdelen weg. Die komt vanzelf in de aangeboden topic.
Alleen ff de motor overzetten. Iets anders dan gepland maar agh.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Ik heb t forum al een tijdje doorgelezen maar zit met een probleem. De meeste topics die plaatjes gebruikt hebben zijn al wat verouderd.
Wie kan mij helpen?

Ik ga de KLZE omzetten in mijn zwarte MX3.
Die rooie rijd verder super. Alles loopt als een trein. Dus nu wil ik weten wat moet ik precies overzetten?
Welke bak moet ik hebben? Hoe zie ik de verschillen?
Wat ik weet:
-Motor
-ECU
-Versnellingsbak?

Waar moet ik nog meer om denken??


gr Skip
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Hij zit al in een mx-3 dus heel simpel.

Alles van de rooie in de zwarte.

ECU van de rode, KL31, KL36 of gechipte, wat je er ook maar in hebt.

Weet niet welke bak er bij de rode zit, maar de 1.8 bak kan er gewoon aan.

Als de motor eruit is kijk dan ook meteen naar d-riem, koppeling. Als dit al vrij oud is dit het moment, je kan er nu goed bij. Tevens alle pakkingen controleren.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Jah precies. Nja de staat er van weet ik wel dat ik die controleren moet. Maar ik bedoel meer van: wat moet er precies over voor die KLZE.
Wat zijn de onderdelen die ik hebben moet.
Hoe kan ik t verschil zien tussen de versnellingsbakken en welke bak ist beste?
De ECU moet over.
Zijn er nog meer dingen die over moeten??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Verder hoeft er niks over.

Koelsysteem is van mx-3, motorsteunen ook, elektrisch systeem ook.

Dus alleen blok en ecu.

K8 bak, hogere acceleratie.

Mx-6 bak, Hogere top, lager verbuik.

Verschil is niet te zien, je kan het serie nummer proberen, 31D op het einde schijnt mx-6 te zijn.

Maar als de auto nog rijd (de rode), dan kan je gewoon even een rondje rijden.

@120km/h = 4000rpm > k8 bak
@120km/h = 3600rpm > mx-6 bak
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

En luchtmassameters??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Meestal JE-50, als er een chip in zit kan er een KL-02 zijn gebruikt.

Maar dat kan je zo zien, even kijken welke nu aan de ZE hangt, staat er wel op.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Jah ik snap dat ie dan op de lmm van die rooie moet gaan rijden maar dan moet k wel weten dat die ook over moet. Nog meer van zulke onderdelen?
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

JE-50 hoort bij KL31/36

maar je kan niet zo zien of een gechipte ecu op JE-50 of Kl-02 loopt.

Maar kijk gewoon even wat er op de lmm van de rode staat.

Verder is alles van een standaard mx-3 1.8.

Maar alles moet er eerst wel uit natuurlijk.

En de vacuum leiding zitten anders.

Dus:

van de rode:
De ecu
de KLZE
evt. lmm
evt. bak
evt. vacuum leidingen

van de rode of de zwarte (welke in de beste staat is):
accu
koelsysteem
motorsteunen

Wat meestal kan blijven zitten tenzij in zeer slechte staat:
Brakebooster
remverdeler
stuurbekrachting
gaskabel
Plaats reactie