Skippy's MX3 KLZE Curved Neck

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Ok, nja dat is n iets duidelijkere uitleg.
Dus je wegligging gaat achteruit. Das wel n belangrijk punt. Veiligheid staat voorop.
Dat ik in herhaling val kan best. Omdat t mijn eerste keer is dat ik t zo doe en ik hoor steeds meer nieuwe dingen. Kwil zorgen dat k goed geinformeerd ben ;)
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Wegligging achteruit? Dat heb ik niet gezegd.. Wheelhop is bij optrekken.. Je wegligging wordt er misschien zelfs wel beter op, omdat je blok mooier recht blijft liggen. Je kan het vergelijken met het sprinten. Als je met de originele steunen in een keer met volgas op trekt, krijg je wheelhop als een malle omdat het hele zooitje wil torderen. Dat wordt minder met vaste motorsteunen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Dus de hele zooi begint te stuiteren. Dan hrb je toch geen wegligging?? Nja of eigenlijk moet ik zeggen grip.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Ach, je verbeterd jezelf al.. En dat is dus ZONDER verstevigde motorsteunen he.. MET heb je dat dus niet/minder..
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Jah precies.
Is dus wel iets om over na te denken. Zulke dingen is dus de reden waarom ik nadrukkelijk de vraag gesteld heb over wat er nou allemaal komt kijken bij zo''n motorswap.
Ik kan de motor wel overschroeven maar ik wil niet 20x de helft los moeten schroeven omdat ik weer wat over moet zetten terwijl ik er bij had gekunt terwijl de motors er uit waren.

Hebben de gekke geleerden nog meer tips?
Ff op een rijtje:
-Motor + ECU
-Versnellingsbak keuze maken
-Motorsteunen
-Evt LMM overzetten(indien niet dezelfde zijn)
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Je reguliere onderhoud, waterpomp, looprollen etc
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Die zit er pas net op
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Wat ik niet begrijp is waarom je er zo moeilijk over denkt. Behalve de motorsteunen en evt bak is het toch gewoon een kwestie van motorboom losklikken, waterleidingen/benzineleidingen los maken en over gooien naar de andere auto? Waarom zou je kijken naar de lmm als diegene die nu op de klze zit gewoon werkt? Als alles op de klze mx nu gewoon werkt is het een kwestie van 2 vingers in je neus, zooitje stekkerthjes loshalen, assen er uit tikken, waterslangen los, benzineleidingen los en over naar de andere mx..
Als dan blijkt dat er geen goede motorsteunen op zitten kan je die meteen meenemen, en als je de bak niet helemaal vertrouwd zou je de huidige als backup kunnen bewaren. Verder gewoon compleet laten lijkt me? Als er een ding bekend is van die kserie blokken is dat je door er mee te kloten er alleen maar meer werk aan hebt.. Why change a winning team?
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Klopt exact wat je zegt.
Maar wat doe ik als ik denk dat de LMM hetzelfde is en zometeen het blok voor geen meter loopt?
Het gaat mij er niet om wat ik kan laten zitten.
Maar wat belangrijk is om mee over te bouwen.
Het is mijn eerste keer dus ik wil een lijstje hebben van waar ik aan denken moet.
Dus maak ik daar nu een lijstje van, t is geen lijstje om werk te bezuinigen maar ik wil gelijk alles overzetten wat over moet.
Dus simpel gezegd. Wil ik de belangrijke dingen weten.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

SkippyMX3 schreef:Klopt exact wat je zegt.
Maar wat doe ik als ik denk dat de LMM hetzelfde is en zometeen het blok voor geen meter loopt?
Het gaat mij er niet om wat ik kan laten zitten.
Maar wat belangrijk is om mee over te bouwen.
Het is mijn eerste keer dus ik wil een lijstje hebben van waar ik aan denken moet.
Dus maak ik daar nu een lijstje van, t is geen lijstje om werk te bezuinigen maar ik wil gelijk alles overzetten wat over moet.
Dus simpel gezegd. Wil ik de belangrijke dingen weten.


Ehm.. Die klze, die loopt nu toch gewoon met de lmm die er nu op zit?
Waarom zou je die er dan vanaf halen? Je kan het blok er uit halen met de bak, lmm, en nog veel meer losse dingen er gewoon op, of iig bij.. Heb je al eens een swap gedaan?
Afbeelding
Plaats reactie