Skippy's MX3 KLZE Curved Neck

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

helemaal goed :)

En als je dan toch je motor eruit haalt zou ik aanraden je motorsteunen te verstevingen
Paar opties
- AWR motorsteunen (verschillende stijfheden)
- Mazdaspeed motorsteunen
- Zelf Opvullen
- Mijn opgevulde kopen :mrgreen:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

jah, maar niet opvullen met sixaflex zoals hier op het forum staat.

Beter een echte 2 componten polyurethaan.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Waarom zou ik dat doen?? Wat kosten die opgevulde van jou, whitefinish??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Misschien zijn ze ook al opgevuld, dat kan.

Maar waarom:

Voordelen:
    -Meer vermogen komt op de weg, dus meer WHP
    -Oude motorsteunen zijn vaak al "slecht" en gaan nog sneller kapot onder het vermogen van een ZE
    -De ene vind dat de standaard mx-3 steunen sterk genoeg zijn, de motor beweegt teveel.(bij gasgeven)

Nadelen:
    -De trillingen van de motor worden minder gedempt, dus meer trillingen in de auto.
    -Er komt meer stress op de aandrijf delen


Op het forum staat het zo:
http://mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=5527

Ik heb het zo gedaan:
http://www.atlantamx3.com/mocaforum/viewtopic.php?t=2299
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Waarom zou ik dat doen?? Wat kosten die opgevulde van jou, whitefinish??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Zoals JForce ook al zegt het helpt ontzettend veel om vermogen fatsoenlijk op de weg te krijgen.
Tevens is de mx3 tegenwoordig al 12-20 jaar oud dus de motorsteunen zijn vaak verouderd / gescheurd.

Mijn vraagprijs is 30 euro verzonden tot jou deurmat ;)
Destijds heb ik ze bij Jeroentje opgevuld met 2 componenten
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Hoe bedoel je vermogen beter op de weg?? Doel je dan op een betere wegligging of dat je meer rendement overhoud van t vermogen?? Is t nie goedkoper om n x motersteunen te vervangen dan je aandrijfdelen te vervangen??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Meer rendement jah.

Maar je hoeft niks aan je aandrijfdelen te veranderen.

Er komt meer kracht op, maar dat gebeurt sowieso ook als je een ZE in bouwt.

Maar die van whitefinish zijn 30,- en alles wat je nodig hebt qua motorsteunen.

Die van AWR zijn zo'n 200 euro.

En zelf doen op whitefinish/ mijn manier kost zo'n 60 euro.

Zelf doen met sikaflex kost zo'n 20 euro.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Hoe bedoel je vermogen beter op de weg?? Doel je dan op een betere wegligging of dat je meer rendement overhoud van t vermogen?? Is t nie goedkoper om n x motersteunen te vervangen dan je aandrijfdelen te vervangen??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Wow je valt in herhaling. Ik dan ook maar een keer proberen:
Zoals al gezegd zijn de oude motorsteunen vaak al niet meer zo stevig, maar buiten dat, al zouden ze nog wel goed zijn, zijn ze te "los" voor het koppel van het blok.
Wat er dan gebeurd bij gasgeven is dat je blok tordeerd (kantelt) op de motorsteunen, voordat hij zijn kracht op de wielen en dus weg kwijt kan. Dit heeft meerdere negatieve effecten. Ten eerste kan je blok hierdoor tegen je kap aan tikken (had ik veel last van) en misschien wel de belangrijkste kan het ook wheelhop veroorzaken. Er komt op een ongebruikelijke manier kracht op je wielen te staan, waardoor ze kunnen gaan stuiteren.
Solide steunen voorkomen dat.
Dat is dus wat ze bedoelen met dat de kracht beter op de weg over gebracht wordt.
Met opgevulde steunen (ik heb ze toen laten vullen door Jeroentje), heb je wel iets meer last van trillingen, maar ik vond het verwaarloosbaar.
Je hebt dan iig meer plezier van het vermogen van je ZE!
Afbeelding
Plaats reactie