Skippy's MX3 KLZE Curved Neck
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
helemaal goed
En als je dan toch je motor eruit haalt zou ik aanraden je motorsteunen te verstevingen
Paar opties
- AWR motorsteunen (verschillende stijfheden)
- Mazdaspeed motorsteunen
- Zelf Opvullen
- Mijn opgevulde kopen
En als je dan toch je motor eruit haalt zou ik aanraden je motorsteunen te verstevingen
Paar opties
- AWR motorsteunen (verschillende stijfheden)
- Mazdaspeed motorsteunen
- Zelf Opvullen
- Mijn opgevulde kopen
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Misschien zijn ze ook al opgevuld, dat kan.
Maar waarom:
Voordelen:
Nadelen:
Op het forum staat het zo:
http://mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=5527
Ik heb het zo gedaan:
http://www.atlantamx3.com/mocaforum/viewtopic.php?t=2299
Maar waarom:
Voordelen:
- -Meer vermogen komt op de weg, dus meer WHP
-Oude motorsteunen zijn vaak al "slecht" en gaan nog sneller kapot onder het vermogen van een ZE
-De ene vind dat de standaard mx-3 steunen sterk genoeg zijn, de motor beweegt teveel.(bij gasgeven)
Nadelen:
- -De trillingen van de motor worden minder gedempt, dus meer trillingen in de auto.
-Er komt meer stress op de aandrijf delen
Op het forum staat het zo:
http://mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=5527
Ik heb het zo gedaan:
http://www.atlantamx3.com/mocaforum/viewtopic.php?t=2299
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Zoals JForce ook al zegt het helpt ontzettend veel om vermogen fatsoenlijk op de weg te krijgen.
Tevens is de mx3 tegenwoordig al 12-20 jaar oud dus de motorsteunen zijn vaak verouderd / gescheurd.
Mijn vraagprijs is 30 euro verzonden tot jou deurmat
Destijds heb ik ze bij Jeroentje opgevuld met 2 componenten
Tevens is de mx3 tegenwoordig al 12-20 jaar oud dus de motorsteunen zijn vaak verouderd / gescheurd.
Mijn vraagprijs is 30 euro verzonden tot jou deurmat
Destijds heb ik ze bij Jeroentje opgevuld met 2 componenten
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Meer rendement jah.
Maar je hoeft niks aan je aandrijfdelen te veranderen.
Er komt meer kracht op, maar dat gebeurt sowieso ook als je een ZE in bouwt.
Maar die van whitefinish zijn 30,- en alles wat je nodig hebt qua motorsteunen.
Die van AWR zijn zo'n 200 euro.
En zelf doen op whitefinish/ mijn manier kost zo'n 60 euro.
Zelf doen met sikaflex kost zo'n 20 euro.
Maar je hoeft niks aan je aandrijfdelen te veranderen.
Er komt meer kracht op, maar dat gebeurt sowieso ook als je een ZE in bouwt.
Maar die van whitefinish zijn 30,- en alles wat je nodig hebt qua motorsteunen.
Die van AWR zijn zo'n 200 euro.
En zelf doen op whitefinish/ mijn manier kost zo'n 60 euro.
Zelf doen met sikaflex kost zo'n 20 euro.
Wow je valt in herhaling. Ik dan ook maar een keer proberen:
Zoals al gezegd zijn de oude motorsteunen vaak al niet meer zo stevig, maar buiten dat, al zouden ze nog wel goed zijn, zijn ze te "los" voor het koppel van het blok.
Wat er dan gebeurd bij gasgeven is dat je blok tordeerd (kantelt) op de motorsteunen, voordat hij zijn kracht op de wielen en dus weg kwijt kan. Dit heeft meerdere negatieve effecten. Ten eerste kan je blok hierdoor tegen je kap aan tikken (had ik veel last van) en misschien wel de belangrijkste kan het ook wheelhop veroorzaken. Er komt op een ongebruikelijke manier kracht op je wielen te staan, waardoor ze kunnen gaan stuiteren.
Solide steunen voorkomen dat.
Dat is dus wat ze bedoelen met dat de kracht beter op de weg over gebracht wordt.
Met opgevulde steunen (ik heb ze toen laten vullen door Jeroentje), heb je wel iets meer last van trillingen, maar ik vond het verwaarloosbaar.
Je hebt dan iig meer plezier van het vermogen van je ZE!
Zoals al gezegd zijn de oude motorsteunen vaak al niet meer zo stevig, maar buiten dat, al zouden ze nog wel goed zijn, zijn ze te "los" voor het koppel van het blok.
Wat er dan gebeurd bij gasgeven is dat je blok tordeerd (kantelt) op de motorsteunen, voordat hij zijn kracht op de wielen en dus weg kwijt kan. Dit heeft meerdere negatieve effecten. Ten eerste kan je blok hierdoor tegen je kap aan tikken (had ik veel last van) en misschien wel de belangrijkste kan het ook wheelhop veroorzaken. Er komt op een ongebruikelijke manier kracht op je wielen te staan, waardoor ze kunnen gaan stuiteren.
Solide steunen voorkomen dat.
Dat is dus wat ze bedoelen met dat de kracht beter op de weg over gebracht wordt.
Met opgevulde steunen (ik heb ze toen laten vullen door Jeroentje), heb je wel iets meer last van trillingen, maar ik vond het verwaarloosbaar.
Je hebt dan iig meer plezier van het vermogen van je ZE!