Oliedruk/temp meter aansluit vraagjes
Moderator: Moderators
Oliedruk/temp meter aansluit vraagjes
Ik heb ook een olie temp en een olie druk meter gekocht. Kan je dan niet gewoon een t stukje in het orginele druk sensor gat draaien en daar je olie temp en druk op plaatsen??? Of moet de olie temp echt in je carter plug/peilstok. En als ie in je carter plug moet draai je je carter plug er gewoon uit en die sensor erin???
Kan je het orginele druk sensor lampje ook weer aansluiten op de zender van de oliedruk meter, of doet ie het dan niet meer???
En bij de aansluiting van de originele oliedruk sensor (bij 1.6) zit er vlak boven een gat met schroefdraad. Kan je daar niet iets in doen???
Kan je het orginele druk sensor lampje ook weer aansluiten op de zender van de oliedruk meter, of doet ie het dan niet meer???
En bij de aansluiting van de originele oliedruk sensor (bij 1.6) zit er vlak boven een gat met schroefdraad. Kan je daar niet iets in doen???
- speedymike
- Co-Pilot
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
- Locatie: Voorschoten
de sensor van de temp meter kan je in je carterstop draaien met het bij behorende verloop
de sensor van de drukmeter kan je op de oude plek van de standaard sensor plaatsen let hier wel op dat je massa punten goed schoon zijn anders blijft je lampje zwak branden
wat ook kan is .........een adapter plaat plaatsen dan kan je standaard sensor en je druk sensor van je meter plaatsen .......
de sensor van de drukmeter kan je op de oude plek van de standaard sensor plaatsen let hier wel op dat je massa punten goed schoon zijn anders blijft je lampje zwak branden
wat ook kan is .........een adapter plaat plaatsen dan kan je standaard sensor en je druk sensor van je meter plaatsen .......
Een dag zonder MX3 .......is een eeuw niet geleefd ' (
- speedymike
- Co-Pilot
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
- Locatie: Voorschoten
- Jaapio
- Test-Pilot
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 25 sep 2004, 09:47
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Deventer
Je krijgt voor de olietemp een extra plug maar de goeie voor de mazda zit er niet bij die moet je extra bestellen bij autostyle en dat spul gaat onder in het carter je moet dezelfde censor gebruiken die bij het setje zit
en de oliedrukmeter daar zit een grote pot bij die gaat voor in het blok bij je oliefilter in de buurt moet wel eerst de oude censor verwijderen ps die niewe censor gaat erwel moelijk in
en de oliedrukmeter daar zit een grote pot bij die gaat voor in het blok bij je oliefilter in de buurt moet wel eerst de oude censor verwijderen ps die niewe censor gaat erwel moelijk in
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
- speedymike
- Co-Pilot
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
- Locatie: Voorschoten
klopt het lampje blijft branden heb het probleem ook en weet waar het aan ligt.
de sensor van de meter werkt met een inpulsgever 2 zijdig waardoor het lampje niet uit gaat of zwak gaat knipperen
kan hier alleen op zeggen neem een sensor met 1 pool en kijk of dit werkt en anders moet je een adapterplaat nemen en dan de orginelen sensor terug plaatsen
de sensor van de meter werkt met een inpulsgever 2 zijdig waardoor het lampje niet uit gaat of zwak gaat knipperen
kan hier alleen op zeggen neem een sensor met 1 pool en kijk of dit werkt en anders moet je een adapterplaat nemen en dan de orginelen sensor terug plaatsen
Een dag zonder MX3 .......is een eeuw niet geleefd ' (
Oliedruk sluit je aan doormiddel van een Y-stukje in het originele gat van de druk sensor te draaien. Dan kan je en die grote pot erop draaien en de originele sensor erin terug draaien.
Speedymike: Op de peilstok sensor moet je en de sensor draad en de massa draad aansluiten anders doet ie het niet. Maar ik heb info aangevraagd en de gem. olie temp ligt rond de 120 graden.
Speedymike: Op de peilstok sensor moet je en de sensor draad en de massa draad aansluiten anders doet ie het niet. Maar ik heb info aangevraagd en de gem. olie temp ligt rond de 120 graden.
- speedymike
- Co-Pilot
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
- Locatie: Voorschoten