Probleem swap KL-DE (Temp. Sensor/EGR/ABS/Verlichting)

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Dan heb je het blok van een 95 xedos 9 .
Dat blok met de kl31 koppen is alleen in de 95 xedos 9 geleverd in de EU

Maar als je met een JE-50 rijd dan weet ik nu al dat je een verkeerde ecu bij de motor hebt .(KL31 ecu loopt te rijk als deze erop zit)
Ik weet niet wat voor intake je hebt maar de kans is groot dat het deze is .
Afbeelding
Waarschijnlijk ook de zelfde kleppendeksel ?
Ik kan je wel helpen aan een chip met de juiste fuel timing en vris tijden voor dit blok .
Alleen moet je er wel een kl02 lmm bij hebben .
De k819 ecu heeft hele andere vris tijden dan dat de intake moet hebben .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Rolf18v6
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:39
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Locatie: prov. Groningen

ECU

Bericht door Rolf18v6 »

@ Mazdarati: Ik heb even gekeken, ik heb een K819B ECU erin zitten, gecombineerd met een JE-50 LMM. De intake is dezelfde als het plaatje (overgezet van gewone KLDE blok, alhoewel die erbij zat hetzelfde is volgens mij). De kleppendeksels van beide blokken zien er ook zo uit als het plaatje, weet niet precies waar ik op moet letten, maar het lijkt er wel op.

Ik heb trouwens nog 2 van die K819B computers bij de auto gekregen, zullen wel niet goed zijn..

Heb ook nog een KL-47 LMM, is dat nog wat? Welke auto komt deze uit? Toevallig uit de millenia?

En ik heb ook nog een KJ01D ECU erbij gekregen, maar die stekker zien er niet echt uit alsof ze gaan passen op de kabelboom van de mx-3? Die aansluiting ziet er heel anders uit dan de K819.

Wat zijn de mogelijkheden met de K819 chip? Vris-tijden zijn dus niet goed? Kun je zeker niet instellen? Hmm..

Wat moet ik allemaal nog aanpassen dan? Andere ECU, LMM, en draadboom misschien? Toch niet nog meer hè.. bummer...
Rolf18v6
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:39
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Locatie: prov. Groningen

Update ABS foutcode uitlezen

Bericht door Rolf18v6 »

Ik ben vandaag weer verder wezen zoeken naar het ABS probleem, ik heb de sensor losgehaald en toen weer uitgelezen. Als je dat doet blijft het lampje branden, dus geen knippercode meer. Blijkbaar moet je sensor dus wel aangesloten zijn. Heb het ook met een andere ABS sensor geprobeerd, zelfde resultaat.

Voorlopige conclusie: uitlezen ABS codes lukt alleen als alle sensoren zijn aangesloten.

Volgense stap: toch maar die uitgebreide beschrijving op mx-3.com lezen en proberen..
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

De lmm en de ecu zijn idd van de millenia als het goed is .
De rede dat dit niet past komt omdat het een obd2 systeem is en de mx3 een obd1 is .

Kijk eens na de ecu's .
Als er een ecu tussen zit met 2 verschillende grote platen dan kan ik die chippen voor je .
Zijn de ecu's met 2 de zelfde grote platen dan kan ik die niet chippen voor je .
Enige wat je moet hebben dan is een kl02 lmm en je bent klaar .
Je hoeft dan niks meer om te bouwen of een ander kabelboom te gebruiken.
Ik heb nog wel een kl31 chip die je zou kunnen gebruiken met de je-50 alleen heb je dan niet het vermogen als met de andere chip .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Heeft de 95 xedos 9 geen DE zuigers?
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Ja die heeft gewoon kl01 zuigers .
Alleen is dit blok met kl31 koppen en een curvedneck intake .
Deze zou zo rond de 175 pk stock moeten leveren .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Rolf18v6
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:39
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Locatie: prov. Groningen

K819 Chippen

Bericht door Rolf18v6 »

@ Mazdarati: Ik begrijp niet helemaal hoe je dat bedoeld? Twee grote platen? Bedoel je dat ik de ECU open moet schroeven? Of bedoel je de twee afdekplaten boven en onderop de ECU? Deze zijn even groot, ten grote van de complete ECU en met vier schroeven in elke hoek.. Trouwens we hebben het hier over de K819B ECU toch?

Welke auto moet ik zoeken voor een KL02 LMM? deze heeeft dus dezelfde aansluiting als een JE-50 LMM?

Welk vermogen krijg je met de KL31 chip?

Update van de andere problemen:

Wordt gek van de electronica.. lijkt alsof er iets goed mis is.. Volgens mij is deze auto van 'handige harry' geweest ('als ik nou het groene draadje aan het licht bruine draadje maak, of was het nou de rode?' *BOEM!*)


iemand in de buurt van Groningen verstand van mx-electronica? :)
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: K819 Chippen

Bericht door JForce »

@ Mazdarati: Ik begrijp niet helemaal hoe je dat bedoeld? Twee grote platen? Bedoel je dat ik de ECU open moet schroeven? Of bedoel je de twee afdekplaten boven en onderop de ECU? Deze zijn even groot, ten grote van de complete ECU en met vier schroeven in elke hoek.. Trouwens we hebben het hier over de K819B ECU toch?


Ja open schroeven. Check ook mazdarati topic: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&ved=0CDMQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.mazdamx-3.nl%2Fforum%2Fviewtopic.php%3Fp%3D139086%26sid%3D0f2887947175b08ef7b14b4d347f6b89&ei=-G5GULOUOcOR0QWoxoCIDQ&usg=AFQjCNE2r7E1cqMbmRFuh7arUsTy-ooQjQ

Welke auto moet ik zoeken voor een KL02 LMM? deze heeeft dus dezelfde aansluiting als een JE-50 LMM?
Mx-6, ford probe

Welk vermogen krijg je met de KL31 chip?
Waarschijnlijk lang geen 175, 160 misschien?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik ben het er niet mee eens dat een Xedos 9 KL31 koppen heeft.
Ben nu al een paar keer een Xedos 9 tegen gekomen en die hebben allemaal KL01 koppen gehad.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

WhiteFinish schreef:Ik ben het er niet mee eens dat een Xedos 9 KL31 koppen heeft.
Ben nu al een paar keer een Xedos 9 tegen gekomen en die hebben allemaal KL01 koppen gehad.


Klopt maar de xedos9 van het bouw jaar 95 is de enige die geleverd is met de kl31 koppen .
De rest allemaal met de kl101 koppen .

@Rolf18v6

Ja je moet effe de ecu open schroeven en kijken welke platen erin zitten .
Zitten er 2 de zelfde grote platen erin dan kan ik die niet chippen .
Heb je er een met een kleinere plaat dan kan ik die wel chippen voor er je .

En de lmm is idd te vinden in de mx6 ford probe en de 626 (Wel V6 versie)

Voor de rest is het plug and play .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Plaats reactie