Help! Zekering kast verkoolt

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dj Mick B
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jun 2012, 11:02

Help! Zekering kast verkoolt

Bericht door Dj Mick B »

Goedenavond,

Ik was vandaag aan het rijden met mijn auto toen ik in ene een "knal" over mijn speakers hoorden en het lampje van mijn accu begon te branden. Ik ben toen gestopt bij een pompstation. Toen ik onder de motorkap bij mijn zekeringen ging kijken (nadat ik me auto niet meer op me sleutel reageerde) zag ik dat de 20v zekering (je hebt er maar 1 geloof ik) helemaal verkoolt was. Nu is de zekering zelf wel heel gebleven maar die plastic kap erom heen is samen met het vakje waar de zekering in moet verkoolt.

Nu mijn vraag, weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik zelf denk een slechte massa van mijn radio o.i.d.

En waar zou ik een nieuwe zekeringkast kunnen halen want ik kan deze niet meer gebruiken (zal morgen een foto posten)

Mick
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het klinkt alsof er kortsluiting is geweest.

Welke zekering was het ? Ze zijn aangeduid op het kapje.



ps Het is een 20Ampere zekering, geen 20volt ;)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Dj Mick B
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jun 2012, 11:02

Bericht door Dj Mick B »

Het was de zekering van me (Ad Fan), nu is mij verteld dat die van me radiator fan is. alleen doet me hele stroom circuit het niet.



[img=http://img809.imageshack.us/img809/2592/20120823124446.th.jpg] Hoe het eruit ziet nu.

Afbeelding Is de enige 20amp zekering
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Als je koelfan de oorzaak is die voor kortsluiting zorgt. Wat kan doordat hij TE veel stroom vraagt.Electromotor van de fan defect o.i.d. Dan heb ik nog een hele goeie Fan liggen.
*Technical service Mazda mx-3.*
Plaats reactie