After market bumpers vraagje..

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Plaats reactie

After market bumper. of Originele bumpers.

After market!!
1
20%
Origineel!!!
4
80%
 
Totaal aantal stemmen: 5

Gebruikersavatar
Wesley-Z
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:11

After market bumpers vraagje..

Bericht door Wesley-Z »

Hoi!

Ik heb een prachtige MX3 waar ik verschrikkelijk trots op ben.. :)

Alleen gunde mijn buurman me dit niet zo :nut:

Die best vriendelijke nietsnut heeft nu perongelijk met zijn caravan tegen mijn geparkeerde MX3 aangezeten, Eind resultaat: Lichte deukjes in linker deur en zijscherm + aardig diepe krassen en een behoorlijk geschaafde achterbumper..

Vandaag bij de schade expert geweest, en die beste man probeerde me ook heel vriendelijk te naaien.. :nut:

Want die beste man vertelde mij dat hij mijn achterbumper niet zou meenemen in z'n rapport omdat hier al lichte schade op zat voordat mijn buurman er tegen aan zat.. Klopt! er zitten inderdaad al langere tijd (voor dat ik de MX3 aanschafde) wat parkeer krasjes op de zijkanten van de bumper en wat gesprongen lak op de hoek van me bumper..

Dit neemt niet weg dat op die gesprongen lak nu gewoon veel meer schade zit en de bumper erger verziekt is.. Lijkt mij dus ook niets meer dan logisch dat dit gewoon vergoed word..

Uiteraard heb ik in mijn huidige pech week zelf ook nog een x schade gemaakt aan mijn voorbumper en motorkap.. (glij partij en een Kia Picanto als stop)

Maargoed, om terug te komen op m'n vraag.

Ik heb nu dus een Mazda MX3 1.8 V6 uit 1998. En nu zit ik te twijfelen om originele bumpers te nemen of after market..

Nu is mijn vraag: Zit er verschil in de bumpers bestemd voor de MX3 t/m 1995 met die van de bumpers van de MX3 t/m 1998??

Aangezien ik wel bumpers ken vinden waar bij staat: Voor model 1992 t/m 1995. Maar zeer weinig waar bij staat: voor model 1998.

Alvast bedankt voor de reacties en excuses voor de lange post :clown:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Welkom !

Klote dat het alweer kapot is gegaan.
Alle bumpers zijn hetzelfde, maakt niet uit welk bouwjaar.

Let op als je een aftermarkt bumper koopt, hier zijn ALTIJD kosten aan verbonden om deze passende te maken.

Met betrekking tot de schade taxatie. Ik zou ook nog naar een ander bedrijf gaan voor een 2nd opinion.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Wesley-Z
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:11

Bericht door Wesley-Z »

Dank!

En inderdaad!
Ok top dan kan ik dus een beetje gaan kiezen en bedenken.

De extra kosten was ik mij inderdaad van bewust, even navragen wat het kost om de onderdelen te spuiten en laten monteren stond ook nog in de planning haha

:bier:
Plaats reactie