motor swap voor autocross

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stephandebeen
New member
New member
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2012, 16:16
Contacteer:

motor swap voor autocross

Bericht door stephandebeen »

beste mensen,

ik doe aan autocross met een mazda mx3 uit 1993 met een 1600 16v, echter vind ik dat ik te weinig vermogen heb voor de klasse waarin ik meedoe. ik zat al te kijken voor 2.0 16V maar ik weet niet zo goed van welke auto die zou passen. de 1800 V6 is geen optie omdat je niet met V-motoren mag rijden en het moet een 4 cilinder blijven, opvoeren is echter wel toegestaan behalve tubo's en g-laders. ik heb een motorblok van een 323 uit 1994 gevonden, dat is een 1800 16V en ik wou graag weten of dit zou passen, ik heb er de ruimte voor en het gereedschap allemaal maar ben nog niet zo bekend in de mx3 wereld.

ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven wat het beste zou zijn, heb er ook over na zitten denken om deze 1600 op te voeren maar dat zou meer geld kosten denk ik dan een ander motorblok erin te hangen.

ik hoor het graag van jullie

groetjes Stephan de been.
without dissapointment you can't appreciate victory
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

er zijn niet veel mensen die dat hebben gedaan, maar ik denk dat het wel kan, het is zo,n beetje het zelfde blok meen ik..
maar veel electronica is wel anders..

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
stephandebeen
New member
New member
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2012, 16:16
Contacteer:

Bericht door stephandebeen »

ja op wikipedia staat zon schematje met engine swap options, en daar stond de 1800 16V ook tussen met als motorcode de BP-ZE en dat is hetzelfde als die in een 323. maar kan zowiezo de helft van de kabelboom wegknippen want dat heb ik tog allemaal niet nodig. motorsteunen zijn als het goed is ook hetzelfde
without dissapointment you can't appreciate victory
Gebruikersavatar
Fidoo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2010, 20:19
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Groningen

Bericht door Fidoo »

Kijk eens bij motorische tuning. Daar is topic over 1.6 motor swap
Zuupmeister
New member
New member
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:47

Bericht door Zuupmeister »

Ik weet niet waar je mee doet aan de autocross, ik heb zelf ook een cross mx-3 maar je mag gewoon met een 6 cilinder rijden hoor. knaf klasse is het gewoon toe gestaan. je mag alleen niet boven de 2 liter uitkomen. ik rij met een 1.8 v6 en gaat top!
het enigste probleem is de koeling... die is haast niet achter in te maken vanwege het grote blok.
Plaats reactie