CV & Elec. Ramen

12volt media / In Car Electronics

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mazdamc
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Haulerwijk
Contacteer:

CV & Elec. Ramen

Bericht door mazdamc »

Hallo.
Ik had 2 vragen.
Na mijn sloperijen-tocht viel me iets op.
Ik heb niet 1 mx3 gezien zonder cv en/of elec.ramen.
Terwijl ikzelf mx3 zonder electrische ramen en cv rijd.

Is het lastig om zelf elec.ramen in te bouwen?
En centrale deurvergrendeling (met ab) is dit lastig erin te bouwen wanneer er geen cv in zit?
Heeft iemand daar ervaring mee?

Meestal ben ik zo dat ik direct koop en dan pas kijk of het wil.
Maar om overbodige kosten uit te sparen, dacht ik eerst maar even research.

Alvast bedankt!
Mvg Martin Cordes
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Cv is wel te doen, ik heb t bij mij op sfstandbediening gemaakt en had maar 1 kastje bodig. Als jij idd geen cv hebt ist puur een kwestie van een extra kastje en kabels leggen
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Er zijn zeer weinig mx-3's geleverd zonder electrische ramen. Ze zijn er wel gewoon.

Je zult hiervoor iets meer aan kabels moeten trekken.

Je kan de raammotortjes uit een sloper halen (test ze wel voordat je het doet) en dan met een knopje en een paar kabels je eigen elec ramen maken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
mazdamc
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Haulerwijk
Contacteer:

Bericht door mazdamc »

Okee, ik heb inmiddels cv met afstandsbediening aangeschaft en aangesloten. Zag fat er al eel oude motortjes van cv inzaten maar dat was beunstyle.. (zelfs voor mijn doen).
Nou weet ik alleen niet waar ik het gele draad (knipperlicht) op aan moet sluiten.

Ik trek dan ook direct de deurpanelen eruit. Hier in de buurt staat wel 1 met eleck ramen etc op de sloop. Alleen schimmel op de panelen enzo. Maar ik zal binnenkort even kijken of ik dat aandurf. Ik zie voor me dat ik het hele dashboard er dan bij die sloper uit moet dlepen omdat je met bestuurder ook bijrijder bestuurd, of kun je deze mogelijk ook individueel laten draaien?

Bedankt voor de hulp.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mazdamc
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Haulerwijk
Contacteer:

Bericht door mazdamc »

Iemand? Die mij kan vertellen waar de knipperlichtkabel aan moet vanaf de module? Vriend van me had het over aansluiten bij gevarenlichten, maar wat n werk.. hele dash open dan.
Hoor het graag.

Mvg Mc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

mazdamc schreef:Iemand? Die mij kan vertellen waar de knipperlichtkabel aan moet vanaf de module? Vriend van me had het over aansluiten bij gevarenlichten, maar wat n werk.. hele dash open dan.
Hoor het graag.

Mvg Mc


Ik heb het aangesloten via een aantal losse relais, en gewoon aangesloten op de draden van het gevarenlicht, maar ik heb ook een coming/leaving home systeem, maar ik zou zeggen lekker de draden van het gevarenlicht pakken, rechtstreeks van af de module ;).
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Jeffmx-3 schreef:
mazdamc schreef:Iemand? Die mij kan vertellen waar de knipperlichtkabel aan moet vanaf de module? Vriend van me had het over aansluiten bij gevarenlichten, maar wat n werk.. hele dash open dan.
Hoor het graag.

Mvg Mc


Ik heb het aangesloten via een aantal losse relais, en gewoon aangesloten op de draden van het gevarenlicht, maar ik heb ook een coming/leaving home systeem, maar ik zou zeggen lekker de draden van het gevarenlicht pakken, rechtstreeks van af de module ;).


Begrijp ik het goed dat volgens jou elk setje op de knipperlichten aangesloten moet kunnen worden?

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn de schema''s die ik bij mn setje heb binnen gekregen.

Begrijp wel dat ik maar 2 kastjes heb.
Volgens mij en mn leermeester zou het bij mij niet moeten kunnen. Ik heb alleen een witte en een bruine draad over.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

Ik heb met mijn CV/Alarm extra draden speciaal voor de knipperlichten, mijn CV is origineel Mazda, dus ik heb geen idee hoe het bij andere setjes zit aangezien ik ook coming/leaving home heb met nog extra 4 verschillende relais.

Maar het ligt er wel aan wat voor setje je hebt, bij de meeste zijn knipperlichten een "extra optie", als het er niet bij op staat op papier zal het waarschijnlijk ook niet kunnen neem ik aan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mazdamc
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Haulerwijk
Contacteer:

Re: CV & Elec. Ramen

Bericht door mazdamc »

Even een onwijs late reactie voor de mensen die ooit nog eens er iets aan zouden kunnen hebben, ik heb onlangs deuren uit een mx3 gehaald met elec ramen, aangesloten op orginele stekker en alles werkte al, oftewel, alle mx 3's zijn volgens mij al voorbereid op elec ramen. Nou heb ik alleen een issue met de ramen en spiegel. Passagiers kant werkt niet met elec raam en spiegel verstellen. Vermoed kwestie van contact punten dus zal hier nog even onderzoek naar doen
Afbeelding
Gebruikersavatar
mazdamc
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Haulerwijk
Contacteer:

Re: CV & Elec. Ramen

Bericht door mazdamc »

Ik neem aan dat de elec. ramen ook gezekerd zijn?
Weet iemand toevallig waar dat zit?
Afbeelding
Plaats reactie