Raam schakelaars

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gino
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2012, 10:14
Locatie: Vaals
Contacteer:

Raam schakelaars

Bericht door Gino »

Hey,

Vandaag wilde ik het plaatje om de radio uitbouwen voor een NOS switch er in te monteren. mijn elektrische raambediening zit in het midden links en rechts van de handrem.

Toen ik de armsteun met de schakelaars los wilde halen kreeg ik mijn raam niet meer omhoog. Ik bewoog een beetje met de kabel in de kabelschoen en toen ging het raam een beetje naar boven toen ik de knop indrukte. maar toen ik 1 van de kabels losliet bewoog het raam niet meer. ik dacht blijf er maar vanaf nu en bouwde alles weer in. maar ik merkte dat als ik de schakelaar scheef hield dat de bediening wel werkte. Ik vermoed dat er een los contact in de kabel is alhoewel ik contactspray in de kabelschoentjes heb gespoten dat het toen nog steeds niet werkte.

nu ik alles weer in heb gebouwd werkt het nog steeds niet.

Wat is beter? nieuwe kabelschoentjes of nieuwe schakelaars? en waar kan ik schakelaars krijgen?

Groetjes!
Watch It Burn!!
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Dat ligt er aan waar t losse contactje zit.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Kabelbreuk? Dat zal het ook verklaren dat wanneer je het anders houd het wel contact maakt en normaal niet, ook helpt contact spray dan niet.
Gino
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2012, 10:14
Locatie: Vaals
Contacteer:

Bericht door Gino »

sjaakk91 schreef:Kabelbreuk? Dat zal het ook verklaren dat wanneer je het anders houd het wel contact maakt en normaal niet, ook helpt contact spray dan niet.


Ik ga morgen nieuwe kabelschoentjes halen, ik probeer dan daarmee of het werkt. lijkt me stug dat alle 2 de raamschakelaars kapot zijn. Als het met nieuwe kabelschoentjes niet gaat werken dan ga ik alle kabels vervangen en nieuwe schakelaars plaatsen (omdat ik 2 verschillende heb)
Watch It Burn!!
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Oh alle twee doen het niet. Dan lijkt het mij ook een beetje toevallig. Maarja je kan het altijd proberen.
Gino
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2012, 10:14
Locatie: Vaals
Contacteer:

Bericht door Gino »

sjaakk91 schreef:Oh alle twee doen het niet. Dan lijkt het mij ook een beetje toevallig. Maarja je kan het altijd proberen.


Weet je toevallig in welke webshop ik raamschakelaars kan vinden? ik vind alleen van die pakketten :shock:
Watch It Burn!!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Hoe kan jij je raamschakelaar naast de handrem hebben zitten ?

Heb je in de deuren nog een zwengel zitten dan ?


Zo te horen klinkt het als een los contactje.. Dus even de kabels nalopen waar het wellicht niet goed aansluit/gesoldeerd is.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gino
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2012, 10:14
Locatie: Vaals
Contacteer:

Bericht door Gino »

WhiteFinish schreef:Hoe kan jij je raamschakelaar naast de handrem hebben zitten ?

Heb je in de deuren nog een zwengel zitten dan ?


Zo te horen klinkt het als een los contactje.. Dus even de kabels nalopen waar het wellicht niet goed aansluit/gesoldeerd is.


Ja de vorige eigenaar heeft de zwengels ervanaf gezaagd, ik heb nu een lelijk gat in het deurpaneel. maar de schakelaars zitten links en rechts van de handrem ja
Watch It Burn!!
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Andere deurpanelen op de kop zien te tikken. Even op marktplaats rond kijken voor een schakelaar.
Gino
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2012, 10:14
Locatie: Vaals
Contacteer:

Bericht door Gino »

Zoo het is gemaakt,

Storing: de massa draad lag los op de carrosserie. nu vastgeschroefd en de raammotor is nu veel krachtiger.
Watch It Burn!!
Plaats reactie