mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Fusees van een Xedos 6? Dat zal deze auto nog unieker maken, maar wat heeft het nog meer voor voordelen?
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
marijnmx3turbo
New member
New member
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mei 2012, 21:18
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: hoogezand

Bericht door marijnmx3turbo »

MX3V6_DH schreef:Fusees van een Xedos 6? Dat zal deze auto nog unieker maken, maar wat heeft het nog meer voor voordelen?


We gaan sowieso de fusees van de voorkant van de xedos 6 gebruiken voor grotere remklauwen en om 5 gats velgen te kunnen monteren!;) Daarnaast wil ik ook nog kijken of we dat met de achterkant kunnen doen:)
marijnmx3turbo
New member
New member
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mei 2012, 21:18
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: hoogezand

Bericht door marijnmx3turbo »

vandaag maar eens naar de sloop geweest om onderdelen van een xedos 6 op te zoeken:) heb aandrijfassen, fusees en achterophanging geregeld:p ook nog ff velgjes gekocht van een mazda 6. wel 5 gats maar dat wordt mijn mazda ook:) zal bij de volgende post weer wat foto`s toevoegen.
marijnmx3turbo
New member
New member
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mei 2012, 21:18
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: hoogezand

Re: mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo

Bericht door marijnmx3turbo »

Hoi allemaal,

Na een hele lange tijd, eindelijk maar toch weer een update!:)
In tussentijd heel veel gedaan zoals laswerk, onderdelen kopen en uitmeten.
Hieronder wat foto`s:

Ophangbeugels voor het draaien van de auto:
Afbeelding

Van mijn nieuwe velgen:) :
Afbeelding

Collega mx3;)
Afbeelding

Wilwood remklauwen:
Afbeelding

Voorophanging met wilwoods en k-sport schroefset:D
Afbeelding

HKS luchtfilter:
Afbeelding

Ruitenwissermotor bevestigingsplaatje strak gemaakt en opnieuw gespoten incl RVS bouten:
Afbeelding

Auto op de zijkant en bodem kaal maken:
Afbeelding

Nieuwe bodem:
Afbeelding

Bodem van de onderkant:
Afbeelding

Bodem bijna klaar:
Afbeelding

QSP aluminium brandstoftank 40L:
oja, op de nieuwe bodem:):)
Afbeelding

Inlaatspruitstuk in de bankschroef:P Polijsten en flowen:
Afbeelding

Ander Colt-projectje met een mazda motor???:P
Afbeelding

Nieuwe auto van Age (eenmaal Mazda, altijd Mazda;) beetje stoer doen met z'n koni-schroefset:P
Afbeelding

Bevestigingsbeugel voor de tank:
Afbeelding

Onder de tank:
Afbeelding

Onderkant van de auto:
Afbeelding

Was nog even lastig om de bodem netjes aan te laten sluiten op de nieuwe balk:
Afbeelding

Pakfeifer spoiler, bodykit is nu bijna compleet. Alleen nog spatbordverbreders en aerocatches en windsplitters:
Afbeelding

Mijn nieuwe 336cc injectoren in gepowdercoate rail, natuurlijk met AN aansluitingen:) Komen van xtremethings.com:D
Afbeelding

Nieuwe astappen van 323F V6 voor de wilwoods:
Afbeelding

Kabelboom voor standalone ECU:)
Afbeelding

Standalone ECU met MAP sensor (had ik daar al een foto van?):
Afbeelding

We zijn onderhand al zover en we hebben zoveel gedaan dat ik bang ben dat we nog wat vergeten zijn om hier neer te zetten.
maar dat komt de volgende keer wel!

Gr Age en Marijn
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

Re: mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo

Bericht door rlu-motorsport »

Zeer goed bezig! welk Stand alone systeem ga je draaien?
Racing Life United Motorsport
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
marijnmx3turbo
New member
New member
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mei 2012, 21:18
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: hoogezand

Re: mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo

Bericht door marijnmx3turbo »

We gaan rijden op het systeem van decselectronics.com.
Hij heeft mij geholpen met het uitzoeken van de bedrading en produceert deze ecu`s zelf:P
Heb bij hem in zijn golf turbo gezeten die ook draait op zijn ecu:)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo

Bericht door WhiteFinish »

Cool man !!
Je bent echt uniek bezig ^^ en leuk om te zien dat de klauwen en 5 lugs van Liquid goed terecht zijn gekomen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

Re: mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo

Bericht door rlu-motorsport »

dat is het mooie van een stand alone, alles programmeerbaar!

succes met de plannen!
Racing Life United Motorsport
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo

Bericht door sjaakk91 »

Dat is een beste verbouwing. Weet je nu zeker dat het chassis zo wel stijver wordt?
Afbeelding
marijnmx3turbo
New member
New member
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mei 2012, 21:18
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: hoogezand

Re: mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo

Bericht door marijnmx3turbo »

sjaakk91 schreef:Dat is een beste verbouwing. Weet je nu zeker dat het chassis zo wel stijver wordt?



Ja dat weten we zeker, aangezien er alleen het 0,5mm staal van de bodem is uit is gehaald,
En niks van de originele chassis balken is afgeflext. Tussen de originele balken is zijn nu kruisverbindingen gemaakt waardoor de torsie die in zijdelingse- en lengte richting op de auto werkt zo goed als helenaal weggenomen, dit straks in samenwerking met een 8-punts rolkooi die ook vastgemaakt wordt aan de A-spijl en B-spijl elimineert ook het torderen van het dak ten opzichte van de vloer,
En extra voordelen zijn nu ook;
- mooie vlakke bodem
- meer ruimte onder de auto
- betere bevestiging voor de kooi, gordels en tank
Plaats reactie