boxen achterin

12volt media / In Car Electronics

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
katje
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 apr 2012, 17:24
Locatie: hoensbroek

boxen achterin

Bericht door katje »

ik had voor mijn honda ooit 2 pioneer boxen (weet niet meer welke het zijn, doos is kwijt, jaar geleden +- 140 euro) gekocht voor in de hoedenplank.
aangezien ik daar geen aansluiting in had is het er nooit van gekomen ze erin te zetten.
nou heeft mazda wel een aansluiting achterin.
maar het probleem is die boxen hebben een ovale vorm. nu passen ze niet door dat plastic balkje wat tussen de box en de riemhouder zit.
is die ergens goed voor of kan ik die gewoon verwijderen?

en moet ik dikkere kabels voor die boxen erin leggen. nu zit alles standaard er nog in?
RobinV
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 sep 2009, 11:49

Bericht door RobinV »

Afhankelijk van hoeveel geld je er aan uit wilt geven zou ik het heel anders aanpakken.
Die hoedeplank speakers zijn naar mijn mening niet echt geschikt om op de plaats van je achterspeakers te doen.
In plaats daarvan zou ik voor een 4-kanaals versterkertje gaan met nieuwe speakers in de deuren. Mocht je dan een uitbreiding willen heb je nog 2 kanalen over op je versterker om achterspeakers erbij te doen.

Je kunt natuurlijk ook een hoedeplank op maat maken/kopen en daar de hoedeplank speakers in doen. Dan zou je ook de kabels van de achterspeakers door kunnen trekken naar de hoedeplank. Of je hiermee in 'volume' en geluidskwaliteit omhoog gaat durf ik je echter niet te zeggen.
Steon
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 mar 2012, 22:56

Bericht door Steon »

De standaard audio bekabeling in auto's is over het algemeen van Action kwaliteit. Zo goedkoop mogelijk. Dus als jij erg goede speakers hebt kun je zeker merken dat je kwaliteitsverlies hebt. Nu weet ik niet wat voor Pioneer jij hebt, maar voor dat geld heb je niet de beste speakers (wel leuke speakers) dus maakt het al minder uit, toch zul je het verschil kunnen horen. Dit is natuurlijk ook afhankelijk hoe en waarmee je ze versterkt, een simpel autoradiootje heeft over het algemeen slechte versterking. Als je een Mosfetpoort er in hebt zit is het al fijner. Wat je inderdaad kunt doen is een aparte versterker er bij aansluiten en ze in je hoedenplank inbouwen, wat ik je ook aanraad. Zowiezo vraag ik me af hoe je ovale speakers in een rond gat gaat stoppen? Tenminste, bij onze MX-3 zitten standaard ronde speakers op die plek :p

Succes!

Ps. achter op je magneet van de speaker staat over het algemeen welk type speakers het is.
Plaats reactie