E keurmerk uitlaat

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Robjes
Test-Pilot
Test-Pilot
Contacteer:

E keurmerk uitlaat

Bericht door Robjes »

Zo, het moest er een keer van komen, ben zojuist langs de kant gezet door oom agent welke mij een waarschuwing gaf voor mijn uitlaat, hij klonk wel erg had en hij kon op mijn kentekenpapieren geen E keurmerk vinden.

Hij heeft mij vertel dat ik of voor een E keurmerk moet zorgen of de uitlaat te vervangen.

Nu heb ik het één en ander op internet en op het forum opgezocht en ik weet ondertussen dat ze je niet mogen bekeuren als je geen E keurmerk hebt maar dat ze wel voor 4 weken je kentekenbewijs in mogen nemen zodat jij binnen die 4 weken op bureau moet komen waar ze gaan meten of je uitlaat aan de juiste eisen voldoet.

Ik heb nu ook door onder welke omstandigheden een DB meting moet worden gegaan, echter vraag ik me dit nog af:

- Hoe verkrijg ik zo'n E keurmerk?
- Ik heb er een Sebring einddemper onder liggen, hoe kan ik erachter komen of deze niet toevallig al een E keurmerk heeft?
- Hoe kan ik zelf de DB's van mijn uitlaat meten?

Toch wel handig om het een en ander uitgevogeld te hebben zodat ik wel met een legaal geluid rondrij.
Om de kracht van het anker te voelen moet men mijn rode duivel trotseren.
Be_Easy
Pilot
Pilot
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

Is die uitlaat niet ergens lek dan?
Had zelf ook een sebring net als vele hier en zo hard gaan die toch ook weer niet?
Gr
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Robjes
Test-Pilot
Test-Pilot
Contacteer:

Bericht door Robjes »

Hij gaat ook niet heel erg hard, alleen had hij me net op het moment dat de motor nog niet warm was en ongeveer alles (normale verlichting, led verlichting buiten en led verlichting binnen, radio, versterker en verwarming) aanstond, waardoor er al wat meer geluid geproduceert word.

Maar misschien toch maar controleren op een lek...
Om de kracht van het anker te voelen moet men mijn rode duivel trotseren.
Renegade
Test-Pilot
Test-Pilot
Type Mazda: Anders

Bericht door Renegade »

Navragen bij een sebring leverancier. Die moet weten welke types een e-keur hebben.
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door Dennis_MX3 »

Bij elke nieuwe Sebring/Remus uitlaat zit een certificaat met E-keurmerk.
Dit geldt natuurlijk alleen voor pasklare uitlaten vor het model auto gemaakt.
Plaats reactie