[How to]: mal maken voor 13,5 speakers (of kleiner)

Uitleg over veel gestelde vragen, en "How to's".
Plaats hier uw bericht in overleg met een Moderator

Moderator: Moderators

Gesloten
Arjan
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jul 2004, 23:52
Locatie: Brabant

[How to]: mal maken voor 13,5 speakers (of kleiner)

Bericht door Arjan »

Ok mensjes hier dan eindelijk de how to die ik jullie had beloofd!! een mal maken voor speakers die kleiner zijn dan 16,5!!

om te beginnen pak je 2 plaatjes hout, ik heb in dit geval 2 plaatjes spaanplaat gepakt van 20x20cm en 12 mm dik (die 12mm dikte is omdat ik de orginele roostertjes dan terug kan plaatsen!!

Afbeelding

dan schroef je 1 van je orginele speakers uit je deur en die leg je op je plaatje hout en tekent em rondom af!!
Afbeelding
Afbeelding

Vergeet ook niet de orginele schroefgaten van hoe je orginele speaker in je deur is bevestigt af te tekenen op je mal!!
Afbeelding

Dan ga je je mal rondom uitzagen!! (het gat van die nieuwe speaker (kickwoofer in mijn geval) is hier al afgeschreven, dat is ook gewoon je nieuwe speaker op zijn kop op je mal leggen en afschrijven)
Afbeelding

resultaat:
Afbeelding

dan ga je de gaten voor je nieuwe speakers uitzagen:
Afbeelding

resultaat:
Afbeelding

dan boor je de gaten uit waarmee je je mal dalijk weer terug schroeft! (terug in de orginele gaten waar je 16,5 cm orginele speaker mee zat bevestigd) en ook heb ik kleine gaatjes voorgeboord in de mal voor mijn nieuwe speaker!!

en VOILA.. u kunt uw nieuwe speaker plaatsen!!
Afbeelding

Ps: zon mal kun je ook toepassen als je speaker diepte te diep is met als gevolg dat je raam niet meer helemaal open kan!!

en als er mense zijn die niet instaat zijn zon mal te maken met hun 2 linkse handen dan kan ik jullie gerust stellen!! ik maak ze voor 150 euro per mal!! en voor ieder lid van deze site heb ik kortingen (ja zo ben ik dan wel weer..) dan zou het worden een set van 2 malletjes voor 200 euro!! niet slecht he?? :mrgreen:

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.. succes ermee mensjes!! :biertje:
Gesloten