@Skippy Kwartet!

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

@Skippy Kwartet!

Bericht door SkippyMX3 »

Goeiedag!!
Ik hou t forum al een tijdje in de gaten(al weer bijna een jaar)
Sommige van jullie hebben mij al eens gezien maar ik had me nog nie egt voorgesteld dus wou ik dat bij deze toch nog ff doen.


Afbeelding
Ik ben Ronny, 18 Jaar (17/05/93).
Woon al 18 jaar lang in Leersum(klein gehucht, geen bal te beleven maar toch zo fijn) Ik werk bij een Volvo Dealer en doe een opleiding tot Autotechnicus(oftewel op zn fatsoenlijk hollands: Monteur) MX3 is mn eerste autootje en aangezien ik deze goedkoop kon krijgen heb ik besloten er wat van te willen gaan maken(shit, kheb t virus te pakken ;) )

Ik ben kocht mijn Mx3 op mijn werk, daar werd ie ingerolen en ik kon hem voor een magere €250 kopen.
De auto was erg slecht. Maar aangezien ik hem goedkoop kreeg en t mijn eerste autootje was heb ik besloten om er leuk werk van te gaan maken. T volgende heb ik er aan gedaan:
-4x nieuwe schokbrekers(er zaten al verlagingsveren onder)
-kleppendekselpakkingen
-stabilisatorpennen
-Distributie + waterpomp
-Remmen nagekeken (gangbaar maken + remmen voor vervangen en alle veertjes vernieuwd)

Dit is hoe ik hem kocht:
Afbeelding
Niet echt n pareltje, mistlamen verroest, de verf van de bumper laat los. Beetje gaar dingetje maarjah als eerste autootje...

Afbeelding
Interieur van de rijdende asbak.
Geen gezicht. Maarja na een hoop poetsen en een nieuwe mattenset e.d is het ergens op gaan lijken.

Na een tijdje rijden blijkt toch dat de kleppendekselpakkingen niet de olielekkage verholpen hebben die ik had. Na een tijd denken nog steeds geen idee wat het wezen kan. Dus maar even laten voor wat het is.

Aangezien ik hem van buiten niet echt een pareltje vond toch maar ns om me heen gaan kijken wat ik er mee wou. Goed t forum in de gaten gehouden en onderdelen jacht gehouden.

Ik wou xenon verlichting. Nou is dat gewoon t beste als je heldere koplampen hebt dus heel sneu, ANDERE KOPLAMPEN!!!! :D. Nja dan ook maar andere achterlichten. Ik op pad gegaan en in leiden bij patje 4x nieuwe lichten met Xenon opgehaald. Deze had ook nog een voorbumper liggen die ik zo mee kon nemen. Deze was al beter dan de mijne. Dus het eerste gedeelte was al binnen.

Een collega van me knutselt ook graag voor zn eigen en had nog een setje velgen die onder een Nissan Sunny vandaan kwamen. Aangezien hij ze nie meer gebruikte kon ik die wel kopen van hem. €150 ff andere bandjes erbij gekocht. Gemonteerd en voila!! Dit is het resultaat:
Afbeelding
Nieuwe koplampjes en wielen

Afbeelding
De achterlichtjes gemonteerd.
Ik vond t zelf al weer heel wat.

Kenteken/interieur verlichting zoveel mogelijk vervangen voor LED. net als mn achteruitrij verlichting.

Het leek mij al weer heel wat. Maar natuurlijk nog niet tevreden.

Terug op de olie lekkage, ik heb de meeting in Januari bij AC Veenendaal bijgewoond, Mijn eerste meeting. Dit is mij goed bevallen. Na een paar mensen gesproken te hebben maar eens wat ideeën besproken en zachtjes aan mijn auto een klein beetje geshowed.

Mijn verhaaltje over de olielekkage gedaan en ook de olielekkage laten zien van mn luchtfilter(onderdruk)
Conclusie: Hoop werk om t blok uit elkaar te halen. DJ Mike: joh haal bij mij gewoon ff een ander blokkie op.

Hier heel blij mee(bedankt mike!!!) Dus die vanavond opgehaald en morgen beginnen met schroeven.

De bestuurdersstoel is kapot en mn interieur is vies omdat de vorige eigenaar zoals ik op t begin al zei: er een 'Rijdende Asbak' van heeft gemaakt.

Dus vorige week maar t volgende opgehaald:
Afbeelding
Stoelen compleet, achterbank alleen de bekleding.

Ik wil mn interieurdelen nog gaan spuiten deze moeten zilvergrijs gaan worden..
Verder wil ik ooit nog eens gaan kijken voor een KL-ZE en misschien helemaal over spuiten omdat t toch wel de bedoeling is dat mn mx-3 zo'n 5 jaar bij me blijft.
Ook heb ik foto's gezien van plasma tellers wat mij erg gaaf lijkt maar dat word voor later. Eerst weer even sparen als mn bekleding en interieur af is en de 'nieuwe' motor er in zit.


31-05-2012

Update:
Interieur zit er in. Alleen de rugleuning van de achterbank heb ik pas laten maken aangezien dit niet paste. Foto volgt nog.

Intussen JAF gehad en jarig geweest.
Bij JAF weer ideeën uitgewisseld en n hoop gezien.
Jaloers geworden op de afstandbediening die iedereen had voor zn vergrendeling. Dat wilde ik ook dus maar ff n setje opgehaald en gemonteerd. Dat werkt nu.
Verder heb ik mn interieurdelen af al is niet alles even mooi werkt t wel.
Ik heb voor mn verjaardag ook nog het volgende gekregen/gekocht:
-Sportstuur + Naaf
-Pedalensetje
-Versnellingspookknop
-Ook heb ik mn achterbakverlichting verandert naar LED

Zie hier mn Interieur:
Afbeelding

En mn Kofferbak verlichting:
Afbeelding
Dit heb ik aan beide kanten van de kofferbak. Met een kabeltje door mn hoedeplank en helemaal op de originele verlichting aangesloten dus alle schakelaars werken nog.

Hier in de avond, de verlichting is zo veel dat de verlichting 's avonds door het materiaal van mn boxen te zien is:
Afbeelding.


Robinv had nog een hoedeplank liggen die hij niet gebruikte. Die kon ik ophalen bij hem als ik wou. En aangezien ik een doormidden gebroken originele had heb ik daar gelijk ja tegen gezegd. Boxen er in gemaakt. Van mn originele hoedeplank de hulpmiddeltjes gehaald zoals de touwtjes voor aan mn klep. Dus die werkt ook als een originele.

Inmiddels witte zijknipperlichtjes er op. Maar daar volgen nog foto's van.

:)


Nu de klze er in zitten.
Gisteravond ff ander kentekenplaathoudertje gemonteerd
Afbeelding

Stadslichtunits gemonteert
Afbeelding
Voor
Afbeelding
Na
Laatst gewijzigd door SkippyMX3 op 05 nov 2015, 17:41, 6 keer totaal gewijzigd.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

sow jij hebt de auto behoorlijk opgeknapt. Ik had hem ook op internet zien staat maar snel weer weg geklikt. Ik wist niet dat het die auto was. Maar op de meeting zag hij er wel goed uit.
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Olie probleem al verholpen???
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Rooiepeen schreef:Olie probleem al verholpen???


Ik zie dat hij morgen een nieuwe motor van mike er in gaat hangen. ;)
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Ah :oops: Ik lees ook niet he kijk alleen plaatjes :mrgreen:
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Nieuwe blok zit er in, loopt alleen niet want mn brandstofpomp doet niks :S
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Bedrading bekijken en doormeten... de brandstofpomp zou het gewoon moeten doen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Zou wel moeten maar hij doet t nie, ik heb gemeten en ben daarom op zoek naar elek schema van de pomp om t 1 en ander uit te kunnen sluiten.
Ik hou jullie op de hoogte als ik weet wat t probleem is/was
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Klein massa kabeltje aan de achterkant van het blok?
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Dit zijn de resultaten van de meting die ik gedaan heb. Misschien dat iemand weet of dit zo klopt.

-Blauw 12v
-Geel Massa(zit aan een oogje dus hoort ook massa te zijn)
-zwart/zwart-wit Massa??
-Rood 2.5 v(vlotter? ik hebn kwart tankinhoud)

Dit is gemeten op de stekker van de brandstofpomp.
Toch ist raar dat de zekering aan 2 kanten 12v krijgt. Ik snap nog nie waar dat vandaan komt
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Plaats reactie