ander motorgeluid

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

oh wie kan mij dat uitleggen? is het dan zo dat de krukaspoelie net anders gaat lopen en daardoor moet de ontsteking ook anders worden? is die makkelijk te controleren
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

In principe is het zo:

Bij 1ste D-riem wordt de ontsteking afgesteld.
Na 100.000km wordt D-riem vervongen.

Dit veranderd niks aan de ontsteking.
Maar,

Als bij 1ste D-riem de onsteking wordt afgesteld.
En vervolgens de onsteking bij bijvoorbeeld 50.000km weer opnieuw wordt afgesteld (door bijv. defecte ontsteking o.i.d.)
Dan is het zo dat bij een nieuwe riem de tijd van de ontsteking anders kan zijn doordat deze is ingesteld op de oude riem die wat rek heeft.

Ontsteking moet je controleren met timing light (stroboscoop)

Maare jij maakt je druk als je auto mooi soepel loopt, ik maak me meestal druk als dat juist niet zo is :mrgreen:

Maar nieuwe bougies kan natuurlijk verschil maken, beter vonk = betere verbranding = soepeler lopen.

Maar als je je zorgen maakt kan je nog een video maken, dat is veel duidelijker meestal.
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

nee idd dat is ook zo, maar ik vond die resonantie juist wel leuk van het motorgeluid en dat is nu iets minder geworden(door duurdere bougies) haha

toch bedankt voor de reactie!

JForce schreef:In principe is het zo:



Maare jij maakt je druk als je auto mooi soepel loopt, ik maak me meestal druk als dat juist niet zo is :mrgreen:

Maar nieuwe bougies kan natuurlijk verschil maken, beter vonk = betere verbranding = soepeler lopen.

Maar als je je zorgen maakt kan je nog een video maken, dat is veel duidelijker meestal.
Plaats reactie