kl-ze swap ( geen vonk , en injectoren doen niets )

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

kl-ze swap ( geen vonk , en injectoren doen niets )

Bericht door bramx3 »

dag heren ( en dames )

Ik heb het volgende probleem
ben nu bezig met een kl-ze swap.
mijn oude , trouwe motortje is over genomen door scary.
nu heb ik de ombouw in zo verre klaar.
maar toen ik de sleutel omdraaide ging de start motor rond maar de motor sloeg niet aan.

het gaat om een mx-3 V6 uit 1995.
heeft nog het oude model dashboard.

alles omgezet van mijn mx-3 naar scary de zijne .
behalve de ecu , deze heb ik van hem gebruikt. ( k819 met mijn kl-36 chip )

ik krijg wel druk op de fuel rail , maar de injectoren worden niet aangestuurd.
ook heb ik geen vonk.
dus heb ik harry zijn ontsteking geplaatst ( kl-01 )
wederom niets.
omdat ik begon te twijfelen aan de ecu en/of chip , heb ik een andere (k819) ecu geprobeerd , of ie iets wilde doen.
maar nog niets.

ook heb ik de krukas sensor vervangen, maar nog niets.
ook de zekeringen onder de kap nagekeken , en binnen ook .
dus om het even samen te vatten , krijg geen vonk en de injectoren doen niets.

als iemand enig idee heeft , wat ervoor kan zorgen dat de injectoren en ontsteking geen signaal krijgt , hoor ik het graag.
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Je moet even goed kijken naar de kleurcodes op de draden naar de ontsteking. Tussen harry zijn auto en jou oude zit waarschijnlijk verschil. De ontsteking zal hierdoor niet matchen met het bedradingsharnas/ecu.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

ik heb de ontsteking van harry gebruikt , deze was gewoon in orde.
ook heb ik de originele lucht massa meter gebruikt. je-50

maar denk niet dat het probleem bij de ontsteking zelf zit.
want de fuel rail doet zijn ding ook niet ( staat wel druk op )
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Zet de oude ecu er een op .
Probeer eerst eens te starten met de oude setup .
Ecu is k838 als het goed is en de ontsteking een k834 ?

Deze zijn namelijk anders als de kl01y ontsteking en de k819 ecu .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

de ecu die er in zat was ook een k819 .
dit is nog nét obd1 .
de oude ecu is omgebouwd.
vandaar ik een andere k819 ecu had gehaald om te testen.
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

O oke dacht dat jij de zelfdzame overgang jaar model had . :)

Maar dan zou het moeten werken met deze spullen .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

dat dacht ik dus ook.
er zit ergens iets niet goed .
en Of ik kijk ergens over iets heen , of er zit ergens een kabel breuk , of een sensor die niet werkt.
maar omdat en de ontsteking , en de fuelrail niet werkt , moet er een verband zijn.

misschien dat de ecu geen voeding krijgt ?
of moet er dan meer niet werken ?
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

startonderbreker....

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

er zit inderdaad een start onderbreker ingebouwd.
deze "lijkt er af te gaan"
want als ik de start onderbreker er af haal , gaan de lampjes op het dashboard branden , en kan ik de motor starten.

maar ik ga morgen eens kijken waar deze op zit aan gesloten.
wellicht dat deze nog meer onderbreekt behalve het contact slot.
en dat de start onderbreker misschien wel gedeeltelijk werkt.
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Nog een paar andere dingen om na te kijken zijn je krukas positie sensor en je koelvloeistofsensoren.

Test of je 5v hebt op je ontstekingsdraad

Je kan ook nog even F/P en GND met een papercliip doorverbinden om te kijken of je brandstofpomp aanspringt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie