Pagina 1 van 2
Aanpassen kenteken na motorswap
Geplaatst: 15 jan 2012, 14:08
door LeonPG
Heeft er hier wel eens iemand zijn kenteken laten aanpassen na de inbouw van een ander blok? Ik ben wel benieuwd naar wat de ervaringen hiermee zijn, vooral met auto's vanaf 1 januari 2008 (i.v.m. aangescherpte eisen).
Geplaatst: 15 jan 2012, 14:51
door martinenijenhuis
Ik heb hier toevallig van de week overgebelt naar het RDW,
en wanneer je de auto in Lelystad brengt kost het ongeveer 1000 euro
Breng je de auto naar Veendam of Zwolle kost het 85 euro incl. nieuwe papieren
Dus rijst de vraag, Lelystad 1000 euro???
Dit had weer te maken met de testapparatuur enz wat ze daar hebben, dit is eigenlijk bedoeld voor nieuwe modellen
Dus het word ZWOLLE OF VEENDAM
voor 85 euro
Groetjes M&M
Geplaatst: 15 jan 2012, 14:58
door LeonPG
Da's een aardig verschil dan. Ik heb op diverse fora inderdaad van dat soort bedragen gehoord. Zat hem met name in geluidsmeting en een wegliggingsproef.
Om wat voor auto gaat het in jullie geval en welk bouwjaar?
Geplaatst: 15 jan 2012, 22:21
door martinenijenhuis
xerxes uit "92 van 6 cilinder naar 4 cilinder
Groetjes M&M
Geplaatst: 16 jan 2012, 11:40
door sjaakk91
hebben jullie dat gedaan?
Geplaatst: 16 jan 2012, 16:55
door Mazdarati MX-6
Ben je van een 6 cil naar een 4 cilinder gegaan ?
Waarom dat ?
Geplaatst: 16 jan 2012, 20:05
door martinenijenhuis
nee NOG niet
eerst huiswerk doen
Groetjes M&M
Geplaatst: 16 jan 2012, 21:02
door LeonPG
Mocht het mogelijk zijn om een KL-ZE op kenteken te krijgen in een 98-er MX-3, dan heb ik nog wel een K8 te koop voor in die Xerxes ;-)
Ik zal van de week wel eens voorzichtig informeren bij de RDW over wat de eisen en mogelijke kosten zijn. Misschien is het mogelijk om het met meerdere KL-ZE rijders samen te doen, om zo met één keer testen alle auto's goedgekeurd te krijgen....
Geplaatst: 16 jan 2012, 23:07
door martinenijenhuis
sinds wanneer is een k8 een 4 cilinder?
Maar ik denk niet dat het handig is om dit met meer mx-3 tegelijkertijd te doen.
Er gaan dan echt wel testen gedaan worden ...en er gaat een lampje branden bij een contoleur
Maar waarom zou je uberhoubt het kenteken willen veranderen?
Er zit geen voordeel aan wel nadelen....verzekering bijv!!!!!
Dus VEEL MEER premie, tja je zet niet zo,n motor erin om zachtjes en zuinig te rijden en dat in combi met jonge mensen....
Groetjes M&M
Geplaatst: 16 jan 2012, 23:26
door LeonPG
Haha, ik dacht dat die vierpitter bij gebrek aan een V6 gekozen was. Maar waarom dan een vierpitter? BP Turbo of zoiets...???
Het voordeel van het wijzigen van een kenteken is dat je geen risico's loopt bij een verkeerscontrole (al valt dat bij K8 en KL waarschijnlijk wel mee omdat de blokken op elkaar lijken en geen volumeaanduiding hebben) en bij een technisch onderzoek in het geval van een ernstig ongeval. Je moet er niet aan denken om een flinke schade zelf te moeten betalen...