interieur ventilatie

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

interieur ventilatie

Bericht door Bart Sambeek »

De laatste tijd heb ik best wel wat last van vocht in de auto(slaat vooral neer op de ruiten).
Volgens mij heeft iedere auto een soort van ventilatie gaten/roosters achter de bumper zitten(iig niet in het zicht) kan het zijn dat deze misschien verstopt zitten en dat er daarom vocht binnen kan komen?
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Nee dat lijkt mij niet mogelijk. Maar wanneer het regent en jij stapt dan in de auto neem je ook al vocht naar binnen en zo zijn er nog veel meer dingen waardoor je binnenraam kan beslaan. Ik zelf heb dat ook maar ik vind het eerlijk gezegt geen probleem. Zet de kachel aan, in het begin beslaat hij soms wat meer door koude lucht op het raam. Heb ook zo'n kleine ruitenwisser in de auto en die gebruik ik dan als het te lang duurt. Maar als er een soort van oplossing is ben ik natuurlijk ook wel benieuwt. :)
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

De beste oplossing is je ruiten van binnen goed schoon te houden.
Gewoon heet water met een beetje afwasmiddel erin.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dennis_MX3 schreef:De beste oplossing is je ruiten van binnen goed schoon te houden.
Gewoon heet water met een beetje afwasmiddel erin.


Klopt. Beste oplossing is je ruiten goed schoon te houden en het afwasmiddel is een goede tip.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

mijn achterruit is minstens zo erg als de voorruit! en de achteruit verwarming kan hem zelfs niet schoon krijgen.(druppels zitten aan de binnen kant)
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

Daar had ik met mijn vorige MX ook vreselijk last van, en nog weet ik niet hoe het komt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Kijk eens in je kofferbak bij het reservewiel en de ruitenwisser vloeistoftank, hier wil wel eens water/vocht instaan. Daar kan je niet tegenop boksen zonder dat eerst droog te maken.

Daarnaast is toch echt aan te raden de ramen goed schoon te maken (icm een beetje afwasmiddel)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

oke! bedankt voor de tip ik ga het nachecken
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

wat ook wil werken is een vochtvreter in de auto zetten. Alleen moet je wel ff goed kijken welke je neemt. kwa functie maakt het geen verschil maar ik had er 1 die paste niet onder mijn stoel en stond altijd ergens in de weg en werd steeds omgetrapt.

verder idd ff zoeken of er ergens een plasje water staat en misschien ergens lekkage??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

ik heb het ruitenwisser reservoir van de achterruit gechecked en er stond de ruimte waar het reservoir in staat stond ongeveer 10 cm water in, het gat waar normaal water uit kan lopen was verstopt. Het motortje van de ruitenwisser vloeistof stond ook volledig onder water daarom deed het pompje het niet meer:p maar nu heb k m weer gemaakt. nu afwachten of de beslagen ruiten ook afneemt.
Plaats reactie