Aanlopend geluid en zwart onder de motorkap

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
RRRR
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:20

Aanlopend geluid en zwart onder de motorkap

Bericht door RRRR »

Ik zit met een aardig probleempje volgens mij... het lijkt erop dat ik 'brand' heb gehad..

Vandaag geconstateerd dat er meer aan de hand is met mijn auto... Er klinkt nu een lichtelijk fluiten/aanlopen bij de distributieriem... ook als je goed gas geeft hoor je het aanlopen... daarnaast zit er zwartigheid onder mijn motorkap... Het gekke is, er is niks gaan branden in de laatste 2 dagen... wel had ik op een gegeven moment het idee dat ietsjes een brand lucht rook... maar onder de motorkap was niks te zien... Dit had ik nadat ik even goed gas heb gegeven bij het wachten voor een stoplicht... kan het wezen dat er iets is gaan branden?

Weet iemand of dat aanlopen van de distributieriem is en/of waterpompriem??
Zoek je leuke Mazda (mx-3) accessoires? Stuur even een berichtje. Kijk voor andere leuke gadgets op www.gadgetsenmeer.nl
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Zit er niet zo'n plastick beschermkap tegen de driem of mriem?
RRRR
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:20

Bericht door RRRR »

sjaakk91 schreef:Zit er niet zo'n plastick beschermkap tegen de driem of mriem?


Uhm bedoel je die kast waaronder de distributieriem zit?? Die sluit inderdaad op het moment niet goed af aan de bovenkant.. maar dat was al zo (maar kheb de indruk dat het nu wel wat erger is..)
Zoek je leuke Mazda (mx-3) accessoires? Stuur even een berichtje. Kijk voor andere leuke gadgets op www.gadgetsenmeer.nl
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Lijkt inderdaad aanlopen van de distributiesnaar tegen de kap(pen.)
*Technical service Mazda mx-3.*
Plaats reactie