Verlichting deurgrepen automatisch aan/uit

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

Ik zal het even bekijken!
Hoeveel geduld heb je?
Ik zal het namelijk eerst moeten bestellen en inbouwen voordat ik het antwoord voor je heb xD

Maar ik zal zo snel mogelijk alles klaar maken zodat jij/jullie niet lang hoeven te wachten!

Een extra edit, een beetje info over de coming home module.

Deze universele 12V-module (inbouwset) laat uw autolampen nog maximaal 45 seconden (na-)branden, nadat u de auto verlaten heeft. Op het moment, dat u het portier centraal vergrendelt, branden uw koplampen voor maximaal 45 seconden en schakelen zich daarna automatisch uit. Doel is, dat de weg van de parkeerplaats tot aan de huisdeur verlicht is en het thuiskomen vereenvoudigt.

Tevens kan bij het openen van de centrale deurgrendeling zodanig ingesteld worden, dat voor maximaal 45 seconden de koplampen tijdelijk branden. Dit om de weg naar uw auto te vergemakkelijken.

Tijdsduur is instelbaar van 10 tot 45 seconden.
Deze inbouwset bevat een Engelstalige montagehandleiding.

Niet geschikt voor canbus-voertuigen.
De simpelste wijze om na te gaan of uw auto/motor uitgerust is met CAN-bus, is door de stekker van de originele halogeenlamp even los te koppelen van de koplamp. Vervolgens zet u het dimlicht aan. Als uw voertuig is uitgerust met CAN-bus, dan zal op uw dashboard een defect melding verschijnen van de koplamp, waarvan de stekker niet is aangesloten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

Het staat er wel zo, alleen ik denk niet dat het zo werkt, als je dus je auto op slot doet gaan ze aan en na een bepaalde tijd gaan ze weer uit, dus de module reageerd op de CV (aan het bovenstaande verhaal te zien).

Maar ik kan wel even voor je kijken als ik er mee bezig ben dat het op een bepaalde manier zo aangesloten kan worden!

I'll keep you posted!

als je al zoiets zou willen misschien kun je het ook met behulp van dit apparaatje doen, en vervolgens de stroom bij jou contact slot weg halen, dat als je het contactslot op stand 2 hebt staan dat dit apparaat aan gaat, dan heb je ook nooit geen last meer van dat je het licht vergeet uit te doen :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

bedankt voor de feedback!
de spanning op mijn contact wil ik graag houden omdat hier volgens mij de plasma tellerplaten ook op staan en nog wat anders.
Ik hoor de rest wel wanneer je aan het installeren ben :D
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Als je sleutels uit het contact zijn en de deuren gaan open, wanneer de verlichting aanstaat, zou er een alarmpje moeten gaan piepen. Zo kan je het ook niet vergeten uit tedoen.
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

Ahh dat irritante piepje inderdaad xD!

maar oké, dit is het geworden.

Coming Home / Leaving Home Module Met Lichtsensor.

Uiteraard sluit ik mijn gewone verlichting er ook op aan, en de deurgreep verlichting word ook op het kastje aangesloten.

Een hele operatie maar goed, wie mooi wil zijn ........ ;)

Ik hou jullie op de hoogte!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

Klein beetje off-topic,

Maar Benny bedoel je zoiets?
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Zeker een cool projectje... Ik ben erg benieuwt naar het resultaat.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

Het kastje is binnen, nu wachten op de verlichting :mrgreen:!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

Eindelijk!

De verlichting is binnen!

Ik moet zeggen dat sorry ik heb geen how to, we zijn gister de hele dag en avond bezig geweest om alleen al het kastje aan te sluiten, een heel gedoe...

maar het kastje werkt perfect, ik heb hem aangesloten op de normale koplampen, het idee was om het op de dagrijverlichting aan te sluiten maar dat kon alleen op de schakelaar zelf dus als je de auto van slot deed gingen de dagrijledjes branden + de achterlichten + de plasma platen + het hele irritante piepje wat ging piepen tot dat de tijd was verstreken dat de verlichting weer uit gaat....

nu hebben we het dus gewoon op de koplampen aan gesloten zodat alleen de koplampen het doen, en het staat stukken strakker dan op de dagrijverlichting plus je hebt natuurlijk veel meer licht.

Maar het systeem werkt nu als volgt;

Auto van slot,

Knipperlichten knipperen, vervolgens gaan de koplampen branden + de handgreep verlichting.

Auto op slot,

precies het zelfde.

Filmpjes en foto's volgen...

(Helaas voor Benny, het werkt niet zo dat de verlichting automatisch uit gaat bij het op slot doen als je de verlichting nog aan hebt staan.. Het zou wel kunnen alleen dan moet je gaan kloten met de schakelaar, en dat zou zo'n gedoe worden, dat hebben we ons zelf maar bespaart.)
Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Oke, dat klinkt goed. Ben benieuwt naar het filmpje. Maar zoals ik begrepen heb gaat de verlichting dus wel branden als je hem als het ware uit heb staan. Maar gaat weer niet uit als je hem aan heb staan.
Plaats reactie