Plasma tellerplaten en Plasma verwarmingspaneel

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

Als ik het stekkertje bij het tank element los haal, dan stopt het wijzertje met stijgen, dus ik bouw alles in en dan maar een keer opnieuw vol tanken?

De auto heeft bij de vorige eigenaar dan ook al een jaar stil gestaan.
Afbeelding
Sambal
New member
New member
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jul 2006, 19:16

Bericht door Sambal »

zou de teller unit van een v6 ook in een 1.6 kunnen werken? Nieuwe type dash.
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Ik denk het niet. Bij het model van voor de facelift kan ik uit ervaring zeggen dat dat niet past, de stekkers zijn daar anders. Zelfs al zouden die bij het model van na de facelift wel passen dan zit je nog met het punt dat bij de V6 het rode gebied van de toerenteller later begint.
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Sambal
New member
New member
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jul 2006, 19:16

Bericht door Sambal »

zit weer wat in..

er zitten andere beugels aan waardoor hij niet past.
stekkers zijn verder wel hetzelfde.

ik kan hem wel pasmaken door mijn eigen beugels erop te zetten, maar ik weet dan niet of alles nog wel goed werkt.

omdat v6 ook abs heeft enzo.
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

Nu eindelijk het probleem met de brandstof meter opgelost!
Ik heb het tellerhuis eens uit elkaar gehaald en even goed bekeken waarom mijn tellertje constant bleef stijgen als ik het contact om draaide.

Ik heb dus plasma platen in mijn tellerhuis gezet, en mijn wijzertje er NIET af gehaald, aangezien de plasma platen er niet helemaal mooi in zaten heb ik achter op het tellerhuis de schroefjes los gedraaid om het klokje in zijn geheel te verschuiven, sinds dien als ik het contact om draaide bleef het wijzertje maar omhoog gaan tot aan het nokje, vervelend probleem waar ik gek van werd.
Vandaag dan eindelijk een keertje van gekomen om het eens heel rustig te gaan bekijken.
Ik heb eens de achterkant goed bekeken "het printplaat gedeelte" zegmaar alle contact puntjes bij langs geweest en het leek allemaal goed, dus ben ik toch maar even zo eigenwijs geweest om het wijzertje met 2 lepeltjes los te wippen en het klokje er in zijn geheel af gehaald, toen ik het klokje eens goed bekeek zag ik dat de windingen van de spoel naar het massa contactje los lagen dus ik mijn oude tellerhuis van mijn oude rode los gehaald en daar het klokje eens goed bekeken, en die waren gelukkig nog heel, dus wederom heel eigenwijs het wijzertje los gehaald met 2 lepeltjes het klokje op de tellerplaten geschroefd van mijn nieuwe zwarte mx, en het wijzertje voorzichtig terug gedrukt en GELUKKIG doet hij het perfect, dus als er mensen zijn die ook last hebben van dit probleem dan zou dit het kunnen zijn!
Afbeelding
Plaats reactie