voertuig snelheidssignaal

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

ik ben gisteravond bezig geweest met inbouwen van de MS 50 van waeco cruise control en alles zit op zijn plaats en werkt in diagnosemodus(controle op werking vacuum en bediening van de cruise control).

echter het snelheids signaal(abs rechter voorwiel gebruikt) blijkt een te hoge frequentie te hebben voor de cruise control.

nu wil ik het proberen met de voertuigsnelheidssensor, ik heb al opgezocht welke pin ik op de ecu moet hebben, maar zou het signaal liever ergens op de connector van interieur naar motorruimte aftakken. weet iemand toevallig waar deze connector zit? want kan het in de manual van mx3.com niet terug vinden.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

op de bak, zie pagina J2-19
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

ja oke, maar het lijkt mij dat de bedrading van die sensor ergens via een connector naar het interieur van de auto loopt. op zo'n connector is het namelijk het eenvoudigst om een draad af te takken.
(had de sensor trouwens wel al gevonden, en de stekker los getrokken om te checken of het daadwerkelijk deze sensor was, mn km/h teller deed niks meer maar het is lastig om in de motorruimte een draad af te takken)
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ow zo, dan weet ik het niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Elektrische schema volgen om te zien waar de kabel naartoe gaat??

Waarschijnlijk ergens op de ecu
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ja maar hij zoekt de connector(stekker dus), die staan wel op het schema. maar niet waar.

maare kan je niet gewoon zo'n clip dingtje gebruiken weet niet hoe je dat noemt.

deze:

Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Die klipjes vind ik van die ondingen. Ik heb zelf ook niet echt een vertrouwen met die clipjes kunnen losraken/slecht contact maken. Ik zelf ben meer van het solderen.
Gebruikersavatar
Jaapio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 sep 2004, 09:47
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Deventer

Bericht door Jaapio »

je moet stekker X04 hebben de kleur is rood met nog iets en de grijze draad bij een 95 + mx3 zitten deze aan de onderkant en in het midden van de stekker. bij een 91-95 zitten deze aan de zijkant van de stekker.
deze stekker zit achter de ecu die moet je even losdraaien en dan zie je 3 stekker op een rij de middelste moet je hebben (zwart van kleur en de breedste)
"Professional soldiers are predictable, but the world is full of dangerous amateurs"
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

heb het signaal direct van achter de ecu afgepakt! stukje gestript en gesoldeerd en hij werkt!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Misschien even posten welke draad je genomen hebt, is handig als er in de toekomst nog een keer naar gezocht wordt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie