Problemen met schakelen

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

RRRR
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:20

Problemen met schakelen

Bericht door RRRR »

Zaterdag is er nieuwe olie bij mijn schakelbak erin gegaan. Eerste halfuurtje rijden ging het schakelen lekker soepel. Later die avond nog ff lekker gereden maar na 45 min. (en 5 min. stationair draaien), ging het schakelen een stuk minder lekker (slechter als voordat de nieuwe olie er inzat).

In zijn 2 werkt die wat tegen... Ook krijg ik vieze vlekken op mijn motorkap (lekt onder iets en waarschijnlijk is dat de vloeistof van de schakelbak).... Wat kan dit wezen?

Het was al een beetje zwetering voorheen maar nu lijkt het wel of die super lek is....
Zoek je leuke Mazda (mx-3) accessoires? Stuur even een berichtje. Kijk voor andere leuke gadgets op www.gadgetsenmeer.nl
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Heb je al eens geprobeerd om hem stationair te laten lopen en bij de versnellingsbak te kijken.
Eventueel remmenreiniger spuiten om "oude" olie weg te halen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Bericht door lenny-v »

Zit je vulplug wel vast? :roll: en wat voor olie en hoeveel olie zit erin na verversing?
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
RRRR
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:20

Bericht door RRRR »

lenny-v schreef:Zit je vulplug wel vast? :roll: en wat voor olie en hoeveel olie zit erin na verversing?


Ja dat kan ik dus niet goed zien... en me krik werkte vandaag ook niet echt goed... gekke is wel dat hij met motor aan of uit stationair helemaal geen moeite heeft om in welke versnelling dan ook te gaan...

Vooral bij net wegrijden doet de 3 4 5 het erg goed maar de 1 en 2 zijn soms echt een ramp en soms valt dat ook wel weer mee...

Er zit olie in dat ook voor bussen gebruikt wordt :oops: :? ... Maar dat zou inprincipe volgens degene die het gemaakt heeft (heeft ook een mx3) geen punt wezen... En hij zat nokkie vol...
Zoek je leuke Mazda (mx-3) accessoires? Stuur even een berichtje. Kijk voor andere leuke gadgets op www.gadgetsenmeer.nl
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Bericht door lenny-v »

Je wilt toch niet zeggen dat de bak compleet vol zit? heb je een 1.6 of 1.8?...als je 1.6 hebt zit er een pijlstokje aan de vulplug.
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
RRRR
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:20

Bericht door RRRR »

lenny-v schreef:Je wilt toch niet zeggen dat de bak compleet vol zit? heb je een 1.6 of 1.8?...als je 1.6 hebt zit er een pijlstokje aan de vulplug.


Hij liep zelfs over (ja ik heb er geen verstand van maar die monteur gooide hem gewoon vol..)

Is dat niet goed dan?
Zoek je leuke Mazda (mx-3) accessoires? Stuur even een berichtje. Kijk voor andere leuke gadgets op www.gadgetsenmeer.nl
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

hij moet overlopen bij de vulplug ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
RRRR
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:20

Bericht door RRRR »

martinenijenhuis schreef:hij moet overlopen bij de vulplug ;)

Groetjes M&M


Dat gebeurde dus ook... maar nu schakelt hij dus zo beroerd... echt raar :-S.. daarvoor echt NOOIT wat gehad met schakelen en nu nieuwe olie en gelijk moeilijk doen...
Zoek je leuke Mazda (mx-3) accessoires? Stuur even een berichtje. Kijk voor andere leuke gadgets op www.gadgetsenmeer.nl
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

nou lijkt mij dat hij gewoon lekt. Waarschijnlijk bij de drainage plug. Misschien is die monteur een nieuwe koperring vergeten of de oude weer gebruikt.

vieze vlekken op mijn motorkap


onder denk ik?

Die avond na 45 min is hij gewoon op een punt gekomen dat er niet meer genoeg in zat.

ik bedoel als ze alleen maar hebben ververst//bijgevuld dan kan hij bijna alleen lekken bij de drainage plug of de vul plug.
Laatst gewijzigd door JForce op 23 nov 2011, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
RRRR
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:20

Bericht door RRRR »

[quote="JForce"]nou lijkt mij dat hij gewoon lekt. Waarschijnlijk bij de drainage plug. Misschien is die monteur een nieuwe koperring vergeten of de oude weer gebruikt.

Jep oude is weer gebruikt!! Dat weet ik zeker ik stond er namelijk bij... is dat zo erg dan?

Nee voor op de motorkap zatten spetters... nu niet meer echt maar toen wel...
Zoek je leuke Mazda (mx-3) accessoires? Stuur even een berichtje. Kijk voor andere leuke gadgets op www.gadgetsenmeer.nl
Plaats reactie