K8 vraagje

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
E&R Autobedrijf
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2011, 11:35
Locatie: Huissen
Contacteer:

K8 vraagje

Bericht door E&R Autobedrijf »

Wij hebben een K8 blokje waar wij een beetje mee willen gaan spelen.
Nu weten we dat er heel makkelijk een KLZE in te zetten is, maar dat willen wij niet :)
Wij willen graag de moeilijke weg gaan bewandelen ;)
Maar nu hadden we op internet gelezen dat een K8 uitgeboord kan worden tot de KLZE boring. Is dit waar??
De cilinder wanden van de K8 zijn wel vreselijk dik.
Anders gaan wij eens experimenteren met het plaatsen van KLZE zuigers in een K8.
Graag info/mening hierover!!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Goedendag !

Leuk dat jullie deze website gevonden hebben.

K8 blok zal inderdaad wel een goede uitdaging zijn.

Helaas zal je niet de ZE zuigers in een K8 kunnen zetten. De boring is gewoon te klein voor de zuigers.

Ook LIJKT het zo dat er veel 'vlees' is in de wanden van de K8.
Helaas is dit niet zo. De bovenkant lijkt heel dik maar in werkelijkheid is dit maar een klein lipje. De rest van de cilinder is zeer dun.

Succes met het project
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
E&R Autobedrijf
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2011, 11:35
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door E&R Autobedrijf »

Jah als je het zo bekijkt lijkt het inderdaad dat je de bussen redelijk ver kan uitboren maar dit is dus helaas niet het geval.
Jammer, was anders een leuke frankenstein geworden.
Verschilt het k8 blok dan toch nog zo veel van het KL blok?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het grootste verschil zit hem in een ander geslepen krukas en grotere bussen. (oftewel slagxboring)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
E&R Autobedrijf
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2011, 11:35
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door E&R Autobedrijf »

WhiteFinish schreef:Het grootste verschil zit hem in een ander geslepen krukas en grotere bussen. (oftewel slagxboring)


Jups dat weten we al. K8= 75x69.6 en KL 84.5X74.2
Maar had ergens gelezen dat het kon en zo kijkende naar de bussen was het ook wel mogelijk.
Maar toch ben ik eigenwijs en blijf ik zeuren :clown:
Als de blokken gelijk zijn en alleen het verschil in boring in de bussen zit dan is het toch mogelijk om ze uit te boren?
Ik weet het, eigenwijs, maar ja :bier:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Persoonlijk heb ik er nog nooit mee geexperimenteerd. Dus ik zou zeggen; probeer het :)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Al zou het lukken dan zit je nog steeds met de krukas .

Ook de koppen gaan een probleem geven ben ik bang voor .
Het verschil is aardig groot namelijk .

Als je kijkt naar de kosten wat een k8 max zal gaan opleveren kwa vermogen daar heb je een klze voor met alle bolt ons erop .

Zonde van het geld dan .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Plaats reactie