Be_Easy's KLDE Track Car

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ja, ik kon toen er ook niet achter komen.

Als ik hem aandraai met de juiste nm kon de nieuwe spanrol (NTN) niet bewegen.

De oude spanrol wel. (GMB)

Ik heb hem zo aangedraaid dat hij nog wel goed kon bewegen, geen problemen gehad.

maar dit verhaal is wel van een KL motor en zei zeggen hier:

Quote:
Originally Posted by jasons96pgtze
Thats why i said the timing belt tensioner is because it was the tensioner and not the tensioner adjuster.. The tensioner adjuster is the hydraulic part that puts tension on the actual tensioner.. In my case the tensioner was a bad design.. It rubbed on the block and would not move like they are designed to. So i had to grind it in certain spots to make it to where it would actually move when it needed to.. Hope i didnt confuse anyone lol

Did you have the rather thick step washer installed between the arm housing and the block? That is how that pulley stays tight, but is able to move freely.


Edit:

Hij moet kunnen bewegen:

mazdapr, the tensioner pulley will pivot on the axis of the allen bolt. Are you saying that the bolt is too tight making it so that the pulley does not pivot? It should pivot, otherwise you may have forgotten to put the washer back in (between the pulley bracket and the block). Take a look because it could be pushing your belt closer to the engine this way (causing it to rub against the block).
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

Super bedankt voor het meedenken en zoeken ! Zaterdag horen jullie weer van me!
Gr
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

Distibutie probleem is verholpen, spanrol die te strak zat en niet mee bewoog.
Auto start en loopt nu soepel.
Alleen komt er een absurde hoeveelheid rook uit de uitlaat. Moeilijk te bepalen of het olie of koelvloeistof is. Het is iig veel:(
Op naar de volgende zoektocht....
Gr

---edit---
Foutcode 16, egr.
Is dit logish aangezien er een blockoff plate tussen zit?
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

Bericht door rlu-motorsport »

was weer een mooie dag,

het distributie probleem hebben we mooi gefixed :P mooi trucje.

na het goed warm draaien geen kv lekkage meer te zien, rook word minder. nog even een vacuum lekje opzoeken en oplossen. maandag weer verder.
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

EGR foutcode is normaal ja.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

mooi dat het opgelost is met de distributie.
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

Woow, al tijdje niks meer hier staan zie ik nu;)
Alle foutcodes zijn intussen verholpen. Wel blijft de fan meteen draaien als ik start :nut:
Rook is al heel erg veel minder, is nu puur een blauwe/zwarte pluim als ik echt even gas geef.
Momenteel even standaard demper van Dj_mike eronder ( TNX AGAIN :bier:)
Hopen dat hij hier mee door de apk komt en dan kan hij weg om de twinloop eronder te laten lassen.

Wel lijkt de vriss nog niet 100% te werken, als ik het me goed herinner gaat klep 2 vrijwel meteen open en doet klep 1 niks:( Ook krijg ik de remmen niet lekker ontlucht
Vacuum probleem overigens ook gefixt.

Al met al hopelijk snel weg voor de apk en dan hopen bidden kaarsje aansteken dat daar niet nog een hoop uit komt

Gr
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

Motorische problemen vandaag allemaal in 1 klap verholpen, het klapperen in stationair, vriss en de fan.
Na even met jeroentje aan de tel gehangen te hebben kwamen we tot de conclusie dat de kl01 ecu die ik heb niet goed is, me oude k8 ecu eraan gehangen en alles werkt perfect.
Nu dus opzoek naar een k8 ecu met 2/3 plaat om te kunnen chippen.

Verder blijven de remmen echt een probleem, vandaag nogmaals ontlucht dit keer met draaiende motor. er is gewoon geen druk in te krijgen! :nut:
Iemand hier enig idee hoe dit kan komen??

gr
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Verkeerde manier van ontluchten??
Of toch een lekkage
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

Bericht door rlu-motorsport »

't is stil hier :P
Plaats reactie