klze geen 200 pk

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
grey-mouse
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: groenlo

klze geen 200 pk

Bericht door grey-mouse »

hallo mensen
Heb sinds kort een mx3 klze altijd v6 k8 gereden.
Na het ophalen lekker warm laten lopen en een stukje op de snel weg door trekken eens kijken hoe 200 pk voelde maar in tegen deel me oude rooi mx3 hielt me zo goed als bij dat was wel een dompertje even snel als een 1.8 v6
Thuis wezen kijken vond ik 2 kapote facuumpompjes die niet meer open gingen. Het is nu al stukje beter maar nog geen 200 pk.
Is iemand dit bekend of ervaring mee?
Heb nu de auto tocht los liggen ivm een nieuwe kabelboom monteren.
Dus tips of tricks laat het me weten
Al vast Super bedankt
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

Bericht door rlu-motorsport »

geef hem eerste is een flinke beurt:

olie, oliefilter, brandstoffilter!!, bougies (haal meteen iridiums als het even kan), gasklep reinigen, lekke pakkingen vervangen enz.


misschien even injector reiniger erin, gewoon op een halve of bijna lege tank. kost niks en doet opzich goed zijn werk (al hoor je toevoegingen bij iedere beurt te gebruiken)

gewoon alles netjes even schoon en fris maken. doet vaak wonderen!

dan weer verder kijken wat hij doet.
grey-mouse
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: groenlo

Bericht door grey-mouse »

heey super.
ben nu toch lekker bezig.
ik zal me best doen. de motor is ook starten en lopen koud springt die niet in hoog toeren tal blijf lekker rustig geen lekkage of sweet plekken alles netjes droog. maar zal is proberen.
motoriesch ben ik zelf voorzichtig bang dat ik iets niet goed doe.
moet ik nog op bepaalde punten letten zo als afstellen vast draai moment enz enz? en gasklep reiningen is zeker niet ff een doekje pakken en klaar deze moet los gemonteerd worden?
in ieder geval super bedankt dicht bij het luchtfilterbehuizing (k8) zit ook een facuumpompje die zal ook vast bij de klze zitten?

iridiums wat is dit precies is dit het merk reininger?

over paar weken heeft de auto apk dan laat ik meteen olie enz vervangen

grrtz grey mouse
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

Bericht door rlu-motorsport »

grey-mouse schreef:heey super.
ben nu toch lekker bezig.
ik zal me best doen. de motor is ook starten en lopen koud springt die niet in hoog toeren tal blijf lekker rustig geen lekkage of sweet plekken alles netjes droog. maar zal is proberen.
motoriesch ben ik zelf voorzichtig bang dat ik iets niet goed doe.
moet ik nog op bepaalde punten letten zo als afstellen vast draai moment enz enz? en gasklep reiningen is zeker niet ff een doekje pakken en klaar deze moet los gemonteerd worden?
in ieder geval super bedankt dicht bij het luchtfilterbehuizing (k8) zit ook een facuumpompje die zal ook vast bij de klze zitten?

iridiums wat is dit precies is dit het merk reininger?

over paar weken heeft de auto apk dan laat ik meteen olie enz vervangen

grrtz grey mouse


niet te bang zijn.

zolang je alles gewoon op je gemak doet en rustig aan draait. voor de meeste dingen geld vast is vast. wil je het precies weten, download even het werkplaats handboek.

gasklep is gewoon 2 moeren en 2 bouten los draaien en de gaskabel loshalen. dan gewoon goed met remmenreiniger schoonmaken en even laten drogen.

iridium is het type bougie.

injector reiniger kan je gewoon bij een automateriaalzaak kopen.

en als je nog een originele luchtfilter heb zou ik even kijken hoe vies die is. anders meteen even vervangen.

succes
grey-mouse
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: groenlo

Bericht door grey-mouse »

eej heb even gekeken.
de bougies die er in zitten zijn van iridium
gasklep schoongemaakt enz loopt al weer iets beter.
ollie en filters komen binnen kort met de apk:D

toen ik de gasklep huis los gemaakt zat er nog iets van een ecltro apparatje aan de andere kan van de gashendel moest dit ook los om schoon gemaakt te worden?
zo ja haal ik hem weer even los

in ieder geval super bedankt;)
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

grey-mouse schreef:eej heb even gekeken.
de bougies die er in zitten zijn van iridium
gasklep schoongemaakt enz loopt al weer iets beter.
ollie en filters komen binnen kort met de apk:D

toen ik de gasklep huis los gemaakt zat er nog iets van een ecltro apparatje aan de andere kan van de gashendel moest dit ook los om schoon gemaakt te worden?
zo ja haal ik hem weer even los

in ieder geval super bedankt;)


Kijk uit met dingen uit elkaar halen als je geen idee hebt wát je uit elkaar haalt. Verdiep je er dan eerst een beetje in, anders maak je het alleen maar erger. Ik neem aan dat je het over de tps sensor hebt. Die zou ik lekker laten zitten. Anders moet je hem namelijk ook weer opnieuw instellen als je heb er af hebt gehad.
Verder weet je ook een stuk meer als je hem een keer op de bank zet. Dan wéét je wat je vermogen is en hoe hij loopt (te rijk, te arm, vrisprobleem).
Op je profiel staat dat je een curveneck klze hebt, dan moet je sowieso niet uit gaan van 200pk.. Das meer voor de longneck.
En voordat je een hele zooi gaat lostrekken/schoonmaken/vervangen zou ik hem ook eerst ff een keer uitlezen.
Afbeelding
grey-mouse
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: groenlo

Bericht door grey-mouse »

heb de gasklep schoon gemaakt en loopt nu echt stukken beter;)
dus dat was een van de grote problemen samen met de facuumpompen die zijn vervangen probleem is opgelost maar toch super bedankt;)
Plaats reactie