Pagina 1 van 1

Rangen+chippen

Geplaatst: 02 mar 2005, 23:03
door RazorMX-3
In wat voor een volgorde moet je dit doen?? Of maakt dat niks uit.
Of als je em laat chippen worden dan ook de ranges meteen aangepast of moet je dat echt apart doen?? :bounce1:

Geplaatst: 02 mar 2005, 23:03
door mx3freak
maakt niet uit...
meeste doen eerst de chip...

Geplaatst: 03 mar 2005, 18:52
door Neelis
Wie kan me uitleggen wat het verschil is? Bij chippen pas je het motormangement aan, maar dat doe je bij rangen toch ook?

Geplaatst: 03 mar 2005, 19:06
door Marcel_mx3
Neelis schreef:Wie kan me uitleggen wat het verschil is? Bij chippen pas je het motormangement aan, maar dat doe je bij rangen toch ook?


opzich is dat waar...

echter bij het chippen word vooral gespeeld met de brandstof toevoer en bijv ontstekings tijdstippen...
Echte verandereingen dus.

Bij het hier besproken rangen gaat het om het reken gebied van het motormangement... (het verbrandingslucht-rekenbegied)
Wanneer het luchtfilter word vervangen voor een open lucht filter kan de lucht toevoer met 40% stijgen...
zoals je weet word er gemeten hoeveel lucht je binnen krijgt, en hoeveel brandstof daar bij kan.
Standaard kan je ecu echter niet rekenen met 40% echtra lucht...
dus zal er kortom wat te weinig brandstof worden toegevoerd...
niet erg, maar elke druppel is meegenomen ;)

Geplaatst: 06 mar 2005, 14:34
door X-Centric
maar om te rangen, moetje daarvoor een andere chip (laten) plaatsen ?
of kan dit op een standaard chip van de V6.
Als dit kan, welk verder nut haal je dan nog uit een sportchip.

thx

Geplaatst: 06 mar 2005, 18:15
door mx3freak
X-Centric schreef:maar om te rangen, moetje daarvoor een andere chip (laten) plaatsen ?
of kan dit op een standaard chip van de V6.
Als dit kan, welk verder nut haal je dan nog uit een sportchip.

thx


wel goed lezen he.. ;)