In wat voor een volgorde moet je dit doen?? Of maakt dat niks uit.
Of als je em laat chippen worden dan ook de ranges meteen aangepast of moet je dat echt apart doen?? :bounce1:
Rangen+chippen
Moderator: Moderators
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Neelis schreef:Wie kan me uitleggen wat het verschil is? Bij chippen pas je het motormangement aan, maar dat doe je bij rangen toch ook?
opzich is dat waar...
echter bij het chippen word vooral gespeeld met de brandstof toevoer en bijv ontstekings tijdstippen...
Echte verandereingen dus.
Bij het hier besproken rangen gaat het om het reken gebied van het motormangement... (het verbrandingslucht-rekenbegied)
Wanneer het luchtfilter word vervangen voor een open lucht filter kan de lucht toevoer met 40% stijgen...
zoals je weet word er gemeten hoeveel lucht je binnen krijgt, en hoeveel brandstof daar bij kan.
Standaard kan je ecu echter niet rekenen met 40% echtra lucht...
dus zal er kortom wat te weinig brandstof worden toegevoerd...
niet erg, maar elke druppel is meegenomen