Mijn V6je

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bummeke
New member
New member
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:54

Mijn V6je

Bericht door bummeke »

Ten eerste, goedemiddag allemaal!

Dit zal mijn eerste post worden op het forum, en wil daarmee ook duidelijk aangeven dat ik een trotse eigenaar ben van een Mazda MX-3 1.8 V6 uit '94.
Nou heb ik deze gered van de sloop en of dat zo wijs is moet nog gaan uitwijzen maar de prijs van de auto was er degelijk wel na! Ik heb deze bolide meegenomen voor maar liefst 275 euro. Dat laat een liefhebber toch niet liggen eh :bier: .
Na verscheidene keren met de eigenaar gebeld te hebben, heb ik hem gevraagd wat ongeveer allemaal aan de auto was.
Ik had hier natuurlijk te maken met een verkoper, of iig iets in die trend. Dus ik wist dat er wel meer aan te doen was dan hij zelf zei. Maar dat ter zijde.

Wat mankeert er nou aan dit schatje tot nu toe:

Het meeste hebben we al uitgevist en het is ff kijken na de winter of de auto goed genoeg is voor een lichte revisie om hem nog wat kilometertjes na te geven, maar dat betwijfel ik, mocht ik er nog een jaar in rondrijden heb ik mijn plezier gehad:) en wil dan graag een andere V6 van mazda (of misschien wel ford) in ere herstellen.
Maar ik zie dat ik weer aan het afdwalen ben :) dus kom ik ff ter zake:

Hij verbruikt olie *zie ik niet als minpunt, het is tenslotte ook mijn EERSTE auto* en der liggen al wat kannen klaar:P
Distributieriem moet vervangen worden *auw*
Homokineten '' '' ''
Wiellagers voor
Remblokjes achter
4 nieuwe bandjes

en daarna zal de winter alweer bijna voorbij zijn en wil ik graag de klepseals vervangen voor een beperkend olieverbruik.

Graag jullie mening hierover,
Richo Eurlings

BTW: Mijn vader is in het bezit van een Xedos 6 2.0V6 en wat die V6 motoren betreft, eenmaal eentje gereden, wil je noooit meer anders :clown:

En daarbij wil ik ook nog zeggen, de distributieriem en de homokineten zijn besteld bij de fordprobestore en heb de homokineten al ontvangen:).
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Kijk, goed bezig! Naar mijn mening is elke MX-3 die van de sloop gered word een goede zaak. Welke kleur heeft de auto?
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Williamx
New member
New member
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jan 2011, 17:16
Locatie: Thorn

-

Bericht door Williamx »

Ik ben het helemaal eens met deze vorige post, elke mx-3 die je in zijn eer kan herstellen is een mooie zaak, en wie weet rijd die gewoon weer lekker als je deze dingen eens vervangen hebt en kan je er nog lang plezier van hebben! je moet alleen kijken dat je liefde voor je mx-3 eigenlijk niet te veel gaat kosten, ik bedoel een oude honda gooi je op de sloop dat doet geen pijn, maar een mx-3 :$
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

Alleereerst: Welkom!!

Heb je wat sleutelervaring??
Dat kan namelijk een hoop schelen in de centen.
Vooral voor zaken als je distri vervangen (en de andere kleine dingen).
Dat tikt toch aardig aan.
Plaats reactie