Hallo allemaal,
Mijn mx3 gaf altijd een kick bij de 3.500 alsof de vris openging.
sinds gisteren voel ik de druk bij 3.500 niet meer. voel ze nu bij 4.200 en ergens rond de 5.000.
nu heb k even gezocht na de timing van de VRIS openslag bij een KLZE blok en kwam erachter dat de eerste klep op 4.250 opengaat.
als ik de motor even laat revven, dan zie ik wel eerst de 1st klep opengaan en vervolgens de 2e.
is het nu normaal dat de kleppen pas bij 4.200 opengaan of is er iets met de Solenoid. en hoe zou ik eventueel kunnen testen of de kleppen wel deugen.
Groeten,
klze VRIS
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
Het is inderdaad normaal dat je het bij die toerentallen voelt.
Maargoed, als je de auto toeren laat maken in neutraal zie je de vrispompjes bewegen. (maar volgens mij heb je dat al gedaan).
Dan werken ze dus gewoon
Maargoed, als je de auto toeren laat maken in neutraal zie je de vrispompjes bewegen. (maar volgens mij heb je dat al gedaan).
Dan werken ze dus gewoon
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
Nee, helaas niet.
Het verschilt ook lichtelijk per motor. (oa welke mods je auto nog meer heeft).
Het beste wat je kunt doen is 4 dynoruns
1) VRIS 1 open, VRIS 2 dicht
2) VRIS 1 dicht, VRIS 2 Open
3 VRIS 1 + 2 Open
4) VRIS 1 + 2 Dicht
Vervolgens leg je de 4 resultaten over elkaar en zie je precies waar vris 1 moet openen en waar vris 2 moet openen.
Het verschilt ook lichtelijk per motor. (oa welke mods je auto nog meer heeft).
Het beste wat je kunt doen is 4 dynoruns
1) VRIS 1 open, VRIS 2 dicht
2) VRIS 1 dicht, VRIS 2 Open
3 VRIS 1 + 2 Open
4) VRIS 1 + 2 Dicht
Vervolgens leg je de 4 resultaten over elkaar en zie je precies waar vris 1 moet openen en waar vris 2 moet openen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences