Brandstofpomp voor de KLZE

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Brandstofpomp voor de KLZE

Bericht door robin-mx3 »

Ik heb via de zoekfunctie het een en ander proberen te zoeken, maar kon mijn antwoord niet compleet vinden.

Rijd nu nog met een originele brandstofpomp en wil deze vervangen.

Nu meen ik dat ik dan een walbro 255LPH er in kan zetten?
Als ik deze er in zet, ben ik dan klaar, of moet ik ook een regelaar hebben?
Nu heb ik al zitten kijken waar er een te bestellen en vond ik dat een beetje lastig omdat er bij heel veel bij staat dat het bijvoorbeeld voor een impreza is oid.

nu heb ik hem hier gevonden:
http://www.12tune.nl/walbro-brandstof-p ... rseel.html

Ben ik met alleen deze pomp dan klaar, of moet ik nog meer hebben? of is deze überhaupt niet geschikt?

Ik hoop dat iemand mij een uitleg kan geven..
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Als je een walbro 255 neemt heb je kans dat je de brandstofdrukregelaar kapot maakt (OEM).

Wat je ook kan doen is een walbro 190 nemen. Is ook genoeg voor jou doeleinden. (190 is goed tot zo'n 350-400 pk meen ik).

Ga eens opzoek op ebay in amerika, zijn ze een stuk goedkoper.
Je kan ook op het sxoc forum proberen, nissan silvia's (s13/s14) gebruiken namelijk precies dezelfde pomp.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

oke, dan ga ik daar eens naar zoeken...

Want dan kan ik dus standaard brandstofdruk regelaar houden?
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

ik heb een heleboel nagezocht op de site hoe en wat maar kom r niet uit.

een walbro 255 gaat plug and play in de tank alleen moet ik dus een andere fpr? zou voor een klze niet hoeven voor het vermogen?

een walbro 190 zou beter zijn en hoeft geen andere fpr? maar hier vind ik niks over dat deze in de tank gaat/?

naar mijn idee rijden er een heleboel met een 255?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

190 en 255 zijn precies hetzelfde qua formaat, aansluiting etc. Alleen bouwt die minder druk op ;)

Je standaard druk regelaar KAN kapot gaan met de 255, met de 190 is hier minder kans op.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

WhiteFinish schreef:190 en 255 zijn precies hetzelfde qua formaat, aansluiting etc. Alleen bouwt die minder druk op ;)

Je standaard druk regelaar KAN kapot gaan met de 255, met de 190 is hier minder kans op.


Voor alsnog draait mijn 255 nog vrolijk op de ebay afpr. Heb wel de stock er nog tussen zitten, maar die staat constant open. En nee, die discussie ga ik niet meer aan.. ;) risico's zijn er niet en restricties ook amper.. Meer pro's dan con's..
Afbeelding
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Een afpr is eigenlijk alleen nodig als je verschillende mods heb gedaan .
Als je buiten het bereik gaat van de fpr dan heb je er 1 nodig of als je a/f ratio ver van ideaal staat .

Een 190 of 255 kan allebij .
De 255 zullen wij nooit volledig gebruiken .

Of de stock fpr kapot gaat durf ik niet te zeggen alle brandstof wat over is gaat toch terug naar de tank dus de druk voor de fpr is het zelfde bij de 190 en 255 .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

het gaat hier om

KLZE shortneck,
rvs spruitstuk,
Nology Bougiekabels,
denso irridium bougies,
keramische koppeling
KL-31 nokkenassen
kl36 ecu
k8 vliegwiel

het oude blok van dikkekobus, loopt verder super, start alleen niet vloeiend en mist net wat power lijkt het
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Wat is een shortneck ?

Ken alleen een ze, met longneck of curved neck.
Als je iets anderes hebt zal dat waarschijnlijk ervoor zorgen dat je power mist.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

dan is t een curved neck denk ik :oops: geen longneck iig,hoe kan ik er zeker van zijn? vlieg vanavond naar huis dan kan ik ff kijken..
Plaats reactie