@Jeff mx3
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- Jeffmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: W-city
Ja zeker, heerlijk om alles langzamerhand bij elkaar te zien komen!!
Nou ik heb het via via gehoord dat het vliegwiel afgedraaid is jongens die deze auto lijken te "kennen", haha ik heb het even aangepast sorry voor de onduidelijkheid, zelf betwijfel ik het enorm trouwens.
En ik heb geen idee ik heb de kleppendeksel er niet van af gehaald maar de nokken lijken wat meer breder dan de oude helaas lukt een foto maken niet daar kun je het namelijk niet goed op zien, maar kan het dat er een nokkenas in zit die de kleppen wat eerder opent en wat later sluit weet niet of dit mogelijk is en of deze nokkenassen er zijn voor een mx3?
Nou ik heb het via via gehoord dat het vliegwiel afgedraaid is jongens die deze auto lijken te "kennen", haha ik heb het even aangepast sorry voor de onduidelijkheid, zelf betwijfel ik het enorm trouwens.
En ik heb geen idee ik heb de kleppendeksel er niet van af gehaald maar de nokken lijken wat meer breder dan de oude helaas lukt een foto maken niet daar kun je het namelijk niet goed op zien, maar kan het dat er een nokkenas in zit die de kleppen wat eerder opent en wat later sluit weet niet of dit mogelijk is en of deze nokkenassen er zijn voor een mx3?
Laatst gewijzigd door Jeffmx-3 op 07 mar 2012, 22:54, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jeffmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: W-city
Even dubbel aangepast , ik betwijfel namelijk of er een afgedraaid vliegwiel in zit, hij vliegt wel snel in toeren maar dat er een ander vliegwiel in ligt dat durf ik niet te zeggen, dan zou ik eens moeten kijken als de bak er onder weg moet, en dat er andere nokkenassen in liggen vergeleken met mijn rode "ex" dat is zeker zo alleen weet ik niet zeker wat voor soort nokkenassen het zijn of zou het kunnen dat het kl01 nokkenassen zijn en zou dit veel verschil moeten maken?
Maar stel de kleppendeksel gaat er een keer af dan zal ik gelijk kijken!
Maar stel de kleppendeksel gaat er een keer af dan zal ik gelijk kijken!
- Jeffmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: W-city
sjaakk91 schreef:Interieur ziet er super goed uit met alle bij elkaar passende kleuren combinatie's. Goede muziek ook. Die lampjes voorin is wel grappig.
Dankje, ben er ook wel enthousiast over!
En die lampjes voor in komen er niet vast in te zitten alleen bij meetings of shows dat ik ze met klemmen aan de accu zet
- Jeffmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: W-city
Weer een klein probleempje !
Als de auto koud is dan doet de toerenteller (tachometer) het zoals hij het moet doen maar als het blok lekker warm is begint hij te stuiteren als ik gas geef en dipt iedere keer met het gevolg dat wanneer hij compleet warm is ook de olie lekker op temperatuur dat hij 0 toeren aangeeft, zou dit kunnen liggen aan de sensor van de tachometer?
Als de auto koud is dan doet de toerenteller (tachometer) het zoals hij het moet doen maar als het blok lekker warm is begint hij te stuiteren als ik gas geef en dipt iedere keer met het gevolg dat wanneer hij compleet warm is ook de olie lekker op temperatuur dat hij 0 toeren aangeeft, zou dit kunnen liggen aan de sensor van de tachometer?
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- Jeffmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: W-city
WhiteFinish schreef:Dit zou erop kunnen duiden dat je ontsteking kapot is aan het gaan.
Ik had namelijk hetzelfde toen mijn ontsteking eraan ging.
Dat is minder goed nieuws!
Maar de ontsteking doet het verder wel perfect, het blok loopt ook mooi, en het motorblok zelf gaat bij een bepaald toerental ook niet dippen dat doet alleen de toerenteller die iedere keer weg zakt, verder loopt het blok gewoon netjes stationair rond de 600-800 toeren!
Maar ik het testen of na kijken wat de staat van de ontsteking is?
En als ik dan de ontstekingsmodule over zet van mijn oude rode naar de zwarte moet ik de ontsteking dan nog afstellen of is er gewoon een trucje voor om "plug en play" dus er op draaien, stekkers vast, bougie kabels er weer op en klaar
Bedankt voor het mee denken!
Edit: iemand nog tips voor het over zetten van de ontsteking, bijv. bij het demonteren en monteren of word de volgorde van ontsteking bepaald door het ECU?
en dan bedoel ik gewoon de ontsteking er op drukken en vast draaien en vervolgens afstellen?