Whitefinish's ZE bouw

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Mx3 maniac schreef:Hoe kan je toerental omhoog zetten ?
Want mijn blok gebruik meer energie dan dat de dynamo opwekt draait op 600toeren


Met de stelschroef op het gasklep huis, maar dat boeit toch niet. Je auto draait toch niet constant stationair?

en beetje offtopic
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

WhiteFinish schreef:Benzinedruk is normale 43psi... maar bij een te hoge druk zou ie dan niet te rijk lopen?


Ehh.. Als je nu te arm loopt en je de druk iets verhoogt, loop je goed of te rijk, dan moet hij weer iets terug.. xD
Mijn ZE liep zo gevaarlijk arm dat de spruitstukken stonden te gloeien.. Door de druk te verhogen kwam ik op een mooie A/F waarde uit. Closed loop zal hij altijd zelf kijken naar wat de O² sensoren doorgeven, dus ook als je de druk verhoogt regelt je ecu het tot bepaalde hoogte wel weer bij. Alleen WOT beinvloed je met die druk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Zo...

Eerste keer kwam door slechte instelling van mijn ontstekingstijdsstip

Even een foto'tje en filmpje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Lekker dat het eindelijk gelukt is. Er ligt ook een beste stof laag op.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Ben echt benieuwd wanneer we m in t echt kunnen zien
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Gefeliciteerd met deze milestone in je project! Het is goed aan de auto te zien dat hij lang niet buiten is geweest :)

WhiteFinish schreef:Zo...

Eerste keer kwam door slechte instelling van mijn ontstekingstijdsstip

Even een foto'tje en filmpje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Nog steeds bezig met het proberen uit te vogelen waarom ik niet meer dan 4000 toeren kan maken.

Wellicht dat ik de krukaspulley eraf neem, aanpas en alleen met die sensor rij ipv nokkenas + krukassensor.

Anyways
Ook een motorsteun passagier van King6 gekocht
Afbeelding

En nog steeds aan het zoeken voor een goed alternatief voor de versnellingsbak.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tevens nog een nieuwe slaveclinder + aandrijfas ringen
Afbeelding
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Vandaag erachter gekomen waarom de auto zo ontzettend arm liep de laatste 2 maanden.
Voorste cilinderbank doet nauwelijks mee :nut: :nut:

Nu nog uitvogelen hoe dat werkt./kan
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Oke ergens een verstoping? Gelukkig ben je nu weer een kleine stap verder doordat je een gedeelte van het probleem heb gevonden. Nu weet je ongeveer waar je moet zoeken, gok ik.
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Voorste bank zit toch gewoon in lus met de achterste? Als die verstopt zou zitten zou er bij de achterste ook niets uit komen. Of laat ik het anders zeggen, dan kan je nooit de juiste druk aflezen op je FPR, die knijpt namelijk NA de brandstofrail. Lijkt er dan eerder op alsof de voorste injectoren niet goed aangestuurd worden. Of het moet toevallig zo zijn dat alleen de voorste injectoren verstopt zitten. Lijkt me sterk dat het de bank is.
Afbeelding
Plaats reactie