trekhaak en montage

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henri139
New member
New member
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jun 2011, 12:57
Locatie: UITHUIZERMEEDEN

trekhaak en montage

Bericht door Henri139 »

Wilde onlangs een vaste trekhaak bestellen voor mijn Mazda MX3 1998.

Kreeg van de leverancier deze mededeling via de mail:

[i]De trekhaak die u op de site ziet past helaas niet, anders hadden wij u die graag verkocht. Het model MX-3 schijnt rond 1995 zo gewijzigd te zijn dat de genoemde trekhaak vanaf 1995 niet meer past. Waar dit precies in zit weet ik niet, wellicht uitlaatsysteem of ophanging o.i.d., maar de fabrikant geeft heel specifiek aan dat het enkel voor de jaren tussen ’92 en ‘95 is.[/i]

de link: http://www.winparts.nl/91/trekhaak/trek ... --standard

Wie helpt me uit de brand en kan mij hier meer over vertellen? Tips voor een goedkoop adres ook welkom ;-) of misschien heeft iemand nog een goede trekhaak liggen als overcompleet? Iemand die me evt. wil bijstaan met de montage en me kan vertellen welke kabelboom ik moet bijbestellen (7polig)???

alle tips en reacties welkom!

greetzz Henri 8)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Past gewoon.

De hele body is niets aan veranderd.

Ook ophanging, uitlaat, vering etc is niets aan veranderd.

De verschillen tussen de 2 versies is een ander interieur, ander motormanagement.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Henri139
New member
New member
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jun 2011, 12:57
Locatie: UITHUIZERMEEDEN

Bericht door Henri139 »

Vandaag een trekhaak gekocht en gehaald voor mijn mx3 1600 uit 1998 bij winparts in Winneweer.

Tijdens montage vanmiddag tegen het volgende probleem gelopen:
Doordat er op het chassis 2 vierkante stalen platen gemonteerd moesten worden met een dikte van plm 4-5mm waar de trekhaakbalk dan weer op kwam krijg ik nu de bumper niet meer op zijn plek. Hij zit gewoon 4-5 mm te ver naar achteren om hem weer op zijn originele plaats te krijgen.

Wie heeft hier al eens eerder ervaring mee opgedaan en hoe is dit op de lossen?? Alle advies (liefst op korte termijn) welkom want heb alles nu open liggen en durf de bumper niet meer echt vast te draaien om schade te voorkomen ;-(

Groet en alvast bedankt voor jou reactie;

Henri :roll:
Gebruikersavatar
Henri139
New member
New member
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jun 2011, 12:57
Locatie: UITHUIZERMEEDEN

Bericht door Henri139 »

YEAHHHHH Probleem waarschijnlijk gevonden:

Vanavond alles er weer afgehaald (lampen bumper) blijkt dat er ook een stukje uit de binnenbumper gezaagd dient te worden om echt alles weer pas te krijgen pfffffffffff nergens iets over gelezen ook niet in de toch al summiere omschrijving die erbij zat :blink:

Ga nu mijn kentekenplaatverlichting eerst eens beter bevestigen want de houder hiervan is na 14 jaar ''kroepoek'' geworden en de lampjes vallen er bij elk hobbeltje in de weg steeds uit ;-) Staat zo slordig en kan er nu mooi bij ...... :lol:

Nu eerst een: :bier: Word vervolgd.....

Henri
Laatst gewijzigd door Henri139 op 14 jul 2012, 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henri139
New member
New member
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jun 2011, 12:57
Locatie: UITHUIZERMEEDEN

Bericht door Henri139 »

Vandaag de nieuwe (zelfgemaakte) kentekenplaatverlichtinghouder in de bumper gemonteerd. Daarna ook mijn nummerbord maar eens rechtgezet in de bumper die snel met 2 te grote schroeven was ''vastgeragd'' in een grijs verleden. Daarna de bumper weer op zijn plaats die nu wel past nadat er een stukje uit de binnenbumper gezaagd was.

Eindelijk gelegenheid om mijn nieuwe Lexus-look achterlichten er ook maar eens in te zetten en alles verder af te monteren en op te poetsen.

Alles met de trekhaak is nu dus gelukt volgens wens.....Misschien niet echt mooi maar wel functioneel nadat ik nu 3x parkeerschades had opgelopen van de welbekende Chauffeur Zonder Naam. Daarbij kan ik nu eindelijk ook eens wat meenemen en dat heeft ook weer zijn voordelen :bouncered:

Tot zover .....Groet Henri 8)
Laatst gewijzigd door Henri139 op 15 jul 2012, 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

goed bezig. Leuk dat het uit eindelijk gelukt is.
Gebruikersavatar
Henri139
New member
New member
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jun 2011, 12:57
Locatie: UITHUIZERMEEDEN

Bericht door Henri139 »

Thanks Sjaak! :bier:
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Heb jij n nieuwe houder gemaakt voor jekebtekenplaatverlichting??
Ik heb gewoon de lichtunits in mn bumper gelijmd. Iets moeilijker met lampje vervangen maar wel lkkr makkelijke oplossing. En niemand die t ziet[/code]
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Plaats reactie