@Lenny-v

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Re: @Lenny-v

Bericht door DJ_MIKE »

Gefeliciteerd met je verjaardag
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: @Lenny-v

Bericht door lenny-v »

Even een update:

De laatste tijd heb ik erg gemixte gevoelens over mijn mx-3. De staat word met een best rap tempo slechter, binnen een jaar 3 rotte plekken die er voorheen echt niet zaten, heb in de loods een paal over het hoofd gezien dus de achterbumper is beschadigd en moet vervangen worden voor het mooie. Voorbumper is een deur tegenaan gewaaid en zal dus ook voor cosmetische redenen vervangen moeten worden.

Ook op de dyno bij jeroen bleek vorig jaar dat ik ineens 10pk kwijt was, boven de 6000 toeren gaat de motor ook anders klinken, alsof er te hard aan getrokken word zegmaar. Dus alles bij elkaar is er een hoop ergernis. Maar...
Elke keer als ik de auto zie staan of er in rijd ben ik meteen weer verkocht, er zit al zoveel geld en liefde in ( vooral geld :mrgreen: ) dat ik hem niet kwijt wil. Hij is zo goed als circuit klaar ( op gewicht na) en op de weg rijd ik bijna alles helemaal zoek in bochten ( op de echte snelle mannen na 8) ) wat het een hele grote meerwaarde geeft voor mij.

Op de planning deze zomer staat nog:

Distributietiming checken
Oilcatchtank aansluiten, zit nu alleen ingebouwd.
Audio goed inbouwen, is door diverse reparaties op sjonnie niveau ingebouwd en daar kan ik niet meer tegen haha.

In de winter waarschijnlijk:

Roestpunten aanpakken
Voor en achterbumper vervangen
Binnenkant van de wielkasten goed schoonmaken en tectyleren voordat die ook gaan roesten.
Binnenzijde achterklep en beide deuren opnieuw spuiten (zelf) om de roestvorming tegen te gaan.

Ik heb besloten de auto te houden omdat ik al emotioneel word aan de gedachte mn mx3 nooit meer te rijden. Ik heb ondertussen wel een andere auto op het oog maar dan zal mijn dagelijkse 323F BG weggaan en zal de mx weer mijn daily worden ( in ieder geval deze winter)

Ik wil Mike in ieder geval bedanken voor zijn steun de afgelopen tijd op meetings om mij gemotiveerd te houden over mijn mx :bier:
Heb helemaal zin om 3 september mijn vakantie te beginnen en de mx van binnen en buiten te poetsen/detailen om 4 september te shinen bij de meeting! :cool1:
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Re: @Lenny-v

Bericht door DJ_MIKE »

En zo is het maar net lenny :bier:

We gaan er nog veel leuke dingen mee beleven .
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Re: @Lenny-v

Bericht door martinenijenhuis »

:bier: :bier: top Lenny 8)

Groetjes M&M


















Nou ik nog...... :oops:
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: @Lenny-v

Bericht door WhiteFinish »

Heel goed Lenny !! :cool1:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: @Lenny-v

Bericht door lenny-v »

Gister bij een rx-7 FB uit 1981 gekeken, op de foto was ik meteen verkocht maar in het echt waren er teveel kleine dingetjes die aandacht nodig hadden, zit niet te wachten op een 2e mx haha, ik focus me lekker op de mx-3 voor nu, in de winter met de 323 doorscheuren en in het voorjaar zien we wel weer verder, wil graag wat snellers hebben erbij.
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: @Lenny-v

Bericht door MX3V6_DH »

De RX-7 is ook een leuke auto ja, dat bleek afgelopen zondag wel :)
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: @Lenny-v

Bericht door lenny-v »

Even m'n gedachte van de laatste tijd opschrijven, wie weet kan iemand me ermee helpen.

Op het moment zit ik in dubio, ben momenteel even helemaal klaar met de mx-3. Elke week weer nieuwe gebreken, en buiten de kosten heb ik ook geen zin meer om eraan te sleutelen.
Heb teveel om mee bezig te zijn en heb er weinig tijd meer voor vergeleken met een jaar geleden. Mx staat nu al 3 weken stil voor de deur. 1 week dienstbus mee gehad, daarna bleek de accu plat van de mx en wilde ook niet meer opstarten, dus een nieuwe erin en ging de motor een halve slag rond...startmotor verbrand ( versleten). Startmotor ligt nu bij revisie bedrijf te wachten op de goeie borstels.... ook abs storing die telkens even terugkomt en weer weggaat.
Rijd nu al 3 weken in de 323 en mis de mx heel erg...maarja ga volgende week voor een gezinsauto kijken ( saab 9-5 earo estate 250pk) dus dan zal de mx ook niet dagelijks meer gebruikt worden mocht ik de saab kopen...ook zal de 323 dan weg gaan.

Het liefst stal ik de mx-3 tot de zin weer terug komt want ik wil hem zeker niet verkopen, wil hem leeghalen, roest stukken eruit halen en weer een beetje opknappen. Heeft iemand een plekje over in zn schuur/loods/schuur waar de mx een winter geschorst mag staan? Evt tegen een vergoeding, ik heb zelf geen plek en ken ook niemand in de buurt die dat heeft.

Zo eenzaam buiten staan doet hem geen goed en het maakt me best droevig dat ik mn grootste materiele liefde weg laat rotten op dit moment.
Lang verhaal kort, de mx is eigenlijk teveel maar mag zeker niet weg, kan er na 6 jaar gewoon geen afstand meer van nemen, met de saab 900 al moeten doen en maakt ons nogsteeds somber als we eraan denken.

Misschien niet het verhaal waar de meeste van jullie op zitten te wachten, vind me ook alsjeblieft geen zielepoot o.i.d want dat ben ik nou ook weer niet :bier: Buiten de auto's om gaat alles super hier :mrgreen:

Word toch tijd voor een huis met garage/schuur 8)
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: @Lenny-v

Bericht door SkippyMX3 »

Je moet gewoon ff en loterij winnen ofzo. Dan ben je van alle ellende af. Kun je je mx LATEN opknappen. Kan die daarna on je luxe garage in stalling etc blabla

Ff zonder gekheid. Ik hoop nie dat je m verkoopt idd zou zonde zijn. Als ik je kan helpen doe ik graag. Verder hou ik mn oren en ogen open voor je
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: @Lenny-v

Bericht door lenny-v »

Startmotor is terug van revisie en zit een een nieuwe accu in, hij rijd weer nu...alleen soms ABS storing nog
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Plaats reactie