@Lenny-v

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: @Lenny-v

Bericht door lenny-v »

En weer loopt ie even op 5 cilinders na 2 vochtige nachten :nut: 2 jaar geleden magnecor bougiekabels gemonteerd, ik vermoed dat er toch 1 is die lekt...elke keer niet genoeg tijd om te zoeken voordat hij erbij komt. Eenmaal erbij blijft ie netjes is puur koude start dus een vochtprobleem.....setje nieuwe kabels is niet goedkoop, eerst maar eens met haarlak/siliconenspray proberen of het tijdelijk oplost.
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: @Lenny-v

Bericht door WhiteFinish »

Balen zeg !!
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Re: @Lenny-v

Bericht door martinenijenhuis »

wij hebben dit ook regelmatig....en even later is er niets meer aan de hand :roll:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
rHN
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 sep 2013, 22:37
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: Harlingen

Re: @Lenny-v

Bericht door rHN »

Ik heb zelf ook een tijd gehad dat mijn mx op 5 poten liep na starten, ff uit en weer starten en mijne liep weer goed. Heb daarna de onsteking vervangen en daarna niet meer gebeurt.
i'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because some one else built it for me. your car is your story
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: @Lenny-v

Bericht door lenny-v »

Je zou eerder verwachten dat je totaal geen vonk meer krijgt en niet dat 1 cilinder elke keer niet mee doet, dat zou eerder toch de verdeler zijn dan :cry:

Elk jaar vervang ik de bougies voor originele van de dealer, 2 jaar geleden nieuwe kabels van magnecor en vorige week nieuwe verdeler en rotor....zou goed moeten zijn :nut:
Tot nu toe niet meer gebeurd nu ik er elke dag mee rijd...zal na weekendje stilstaan maandag wel weer terugkomen naar de pinkstermeet :roll:
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: @Lenny-v

Bericht door lenny-v »

Gates distributieset en 2 nieuwe banden ( pirelli p zero nero :D ) zijn binnen, vandeweek naar de dealer voor waterpomp en hydrolische spanner + veel delen achterwiel ophanging. Volgende week Do en Vr vrij genomen om de mx onder handen te nemen en m'n vakantiegeld op te maken en het 1 en ander doen wat ik al 3 jaar graag wil maar financieel er niet van kwam.

Distributieriem, rollen, spanner + waterpomp en multiriemen.
Voorbanden
Remmen rondom reinigen + opnieuw verven
Schroefset eindelijk opknappen en monteren
Spoorstangen achter vervangen + uitlijnen
Whiteline Swaybar achter monteren met nieuwe stab.stangetjes
Olie + remvloeistof verversen
Bougies vervangen

Heb er zin in! :bouncered:
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: @Lenny-v

Bericht door lenny-v »

De grote renovatie is begonnen, distributie met alles erop en eraan zit erop, waterpomp tikt behoorlijk maar draait vrij, zal waarschijnlijk nog lucht in het systeem zitten gok ik.
De achterwiel op hanging is er na 6 uur zwoegen onderuit, de beruchte bouten door de fusee's heen zaten muur maar dan ook echt muurvast. Met warmstoken, hameren slijpen en persen uiteindelijk toch gelukt en zijn m'n fusee's nog in orde. Ben in 2 dagen niet zo ver als ik wilde zijn maar het gaat de goeie kant op

Morgen alles eronder bouwen, 2 banden vervangen en hopelijk nog tijd voor m'n schroefset opknappen en monteren+ rijhoogste en hardheid instellen.
Daarna wegbrengen naar de uitlijner en als ik nog tijd heb beurtje/ bougies en remvloeistof verversen.

De remmen voor+ achter wil ik nog opnieuw verven maar dat is mn laatste zorg, ze zijn nog gangbaar dus is voor de ring nog goed.

Dit heeft me al een heleboel centen gekost maar als het eenmaal klaar is ben ik 1 van de gelukkigste mx rijders die er zijn denk ik , heb ik eindelijk super wegligging :rock:

Foto's volgen nog
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Re: @Lenny-v

Bericht door DJ_MIKE »

Goed bezig Ben benieuwd hoe het zo wordt
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: @Lenny-v

Bericht door lenny-v »

Update: De achterwiel ophanging zit weer in elkaar. Nieuwe spoorstangen, nieuwe whiteline swaybar met nieuwe stokjes rubbers en houders. 2 nieuwe banden achter, remmen opnieuw geverfd ( kon er nu goed bij dus toch maar gedaan :mrgreen: ) en meteen de remblokjes schoongemaakt. Motor is ontlucht, waterpomp is stiller geworden maar hoor nogsteeds een lager ergens, ik hoop dat het nieuwigheid is en dat alles even in moet lopen. Weet 100% zeker dat hij op tijd staat en de spanner is zelfstellend dus daar zal het niet aan liggen 8).

Schroefset ben ik mee bezig, aantal tapeinden van de veerschotels de draad aan het repareren, de draaischijf van 1 achterpoot zit muurvast dus die weekt nu een weekendje in de WD40, maandag zal hij wel loskomen gok ik :roll:
Hopelijk maandag nog tijd voor monteren anders word het vrijdag pas. Volgende week maandag word hij in ieder geval uitgelijnd, netjes optijd voor de vakantie :lach:

Heb nog even kort stukje gereden met de nieuwe ophanging. Ondanks de verkeerde uitlijning rijd het echt fantastisch, lekker stug in de bochten door alle nieuwe rubbers :lach:
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Re: @Lenny-v

Bericht door DJ_MIKE »

Dat zal best ja.
Kan hij er weer een poos mee door.

Straks op nieuw leren rijde haha
Plaats reactie