Pagina 1 van 2
compressie verhouding
Geplaatst: 20 feb 2011, 18:27
door Bart Sambeek
waarom heeft een k8 een lage compressie verhouding 9,2:1 iemand ervaring met hogere verhoudingen(kop gevlakt)???
Geplaatst: 21 feb 2011, 09:59
door WhiteFinish
Ja, waarom ligt er een v6 in een geen v8...
Gewoonweg omdat Mazda daarvoor gekozen heeft.
KLZE's hebben een compressie van 10.1:1 dus hogere compressie is mogelijk.
Nog hoger is ook mogelijk, maar boven de 10.5:1 komt het erop neer wat je voor geld wilt spenderen aangezien je vaak andere dingen nog moet aanpassen.
Re: compressie verhouding
Geplaatst: 21 feb 2011, 17:24
door Mazdarati MX-6
Bart Sambeek schreef:waarom heeft een k8 een lage compressie verhouding 9,2:1 iemand ervaring met hogere verhoudingen(kop gevlakt)???
Mazda heeft daar voor gekozen om de jdm motoren meer vermogen te geven dan de niet jdm motoren .
Mazda houd alle leuke spullen voor hun zelf namelijk .
Maar in je vraag vraag je iets over kop vlakken .
Al vlak je de kop 2 cm de compressie bijft het zelfde .
Enige waar je nog iets mee kan winnen is een dunnere koppakking .
Maar de winst die je daar mee haalt is bijna niks .
Geplaatst: 21 feb 2011, 18:12
door Bart Sambeek
als ik mijn kop 2cm zou vlakken wordt mn compressie verhouding zeker wel hoger en heel een stuk ook[/b][/u]
Geplaatst: 21 feb 2011, 18:18
door Mazdarati MX-6
Dan moet je maar eens heel goed gaan googlen als je de kop 2cm wil vlakken .
Suc6 .
Geplaatst: 21 feb 2011, 19:05
door Mazdarati MX-6
Ik kom even terug van mijn reactie .
Je kopvlakken zou je een iets hogere compressie geven in theorie .
Echter is dat bijna niet te meten .
We praten hier over een tiende van een mm .
Max wat je kan vlakken was dacht ik 0,5 mm .
Maar die 2 cm is een beetje overdreven bedoelt .
Ga eerst effe googlen en kijk wat de gevolgen zijn van het max vlakken .
Vlakken geeft niet meer vermogen maar juist minder .
Geplaatst: 22 feb 2011, 08:24
door Bart Sambeek
oh, ja hoeveel je de kop kan vlakken weet ik dan niet maar ik weet wel, dat een hogere compressie verhouding er voor zorgt dat de eind-druk in de cilinder hoger wordt. dit geeft meer arbeid(arbeid/tijd is vermogen).
Geplaatst: 22 feb 2011, 19:57
door Mazdarati MX-6
Vergeet niet dat als je een kop vlakt dat de timing ook niet meer klopt van de nokkenassen .
En dan pak je wel iets meer compressie maar je vermogen gaat wel achter uit door je timing .
Dit is iets wat de mensen vaak vergeten .
Er zijn wel verstelbare nokkenaswielen die je iets kan veranderen zodat je timing weer goed staat .
Geplaatst: 03 mar 2011, 12:16
door Rooiepeen
Bart Sambeek schreef:oh, ja hoeveel je de kop kan vlakken weet ik dan niet maar ik weet wel, dat een hogere compressie verhouding er voor zorgt dat de eind-druk in de cilinder hoger wordt. dit geeft meer arbeid(arbeid/tijd is vermogen).
Student aan de HTS HAN ofzo?
Mocht het zo zijn dan heb je ook geleed dat het theoretisch vermogen niet gelijk staat aan je effectief vermogen.
Geplaatst: 03 mar 2011, 14:57
door WhiteFinish
Aangezien het hier toch over compressie gaat.
Hoe kan ik mijn compressie berekenen?
Welke variabelen heb ik nodig?
& wie kent de ZE variabelen?