compressie verhouding

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

compressie verhouding

Bericht door Bart Sambeek »

waarom heeft een k8 een lage compressie verhouding 9,2:1 iemand ervaring met hogere verhoudingen(kop gevlakt)???
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ja, waarom ligt er een v6 in een geen v8...

Gewoonweg omdat Mazda daarvoor gekozen heeft.

KLZE's hebben een compressie van 10.1:1 dus hogere compressie is mogelijk.
Nog hoger is ook mogelijk, maar boven de 10.5:1 komt het erop neer wat je voor geld wilt spenderen aangezien je vaak andere dingen nog moet aanpassen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Re: compressie verhouding

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Bart Sambeek schreef:waarom heeft een k8 een lage compressie verhouding 9,2:1 iemand ervaring met hogere verhoudingen(kop gevlakt)???


Mazda heeft daar voor gekozen om de jdm motoren meer vermogen te geven dan de niet jdm motoren .
Mazda houd alle leuke spullen voor hun zelf namelijk . :cry:

Maar in je vraag vraag je iets over kop vlakken .

Al vlak je de kop 2 cm de compressie bijft het zelfde .
Enige waar je nog iets mee kan winnen is een dunnere koppakking .

Maar de winst die je daar mee haalt is bijna niks .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

als ik mijn kop 2cm zou vlakken wordt mn compressie verhouding zeker wel hoger en heel een stuk ook[/b][/u]
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Dan moet je maar eens heel goed gaan googlen als je de kop 2cm wil vlakken .

Suc6 .
Laatst gewijzigd door Mazdarati MX-6 op 21 feb 2011, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Ik kom even terug van mijn reactie .

Je kopvlakken zou je een iets hogere compressie geven in theorie .
Echter is dat bijna niet te meten .
We praten hier over een tiende van een mm .
Max wat je kan vlakken was dacht ik 0,5 mm .

Maar die 2 cm is een beetje overdreven bedoelt .

Ga eerst effe googlen en kijk wat de gevolgen zijn van het max vlakken .

Vlakken geeft niet meer vermogen maar juist minder .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

oh, ja hoeveel je de kop kan vlakken weet ik dan niet maar ik weet wel, dat een hogere compressie verhouding er voor zorgt dat de eind-druk in de cilinder hoger wordt. dit geeft meer arbeid(arbeid/tijd is vermogen).
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Vergeet niet dat als je een kop vlakt dat de timing ook niet meer klopt van de nokkenassen .
En dan pak je wel iets meer compressie maar je vermogen gaat wel achter uit door je timing .
Dit is iets wat de mensen vaak vergeten .

Er zijn wel verstelbare nokkenaswielen die je iets kan veranderen zodat je timing weer goed staat .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Bart Sambeek schreef:oh, ja hoeveel je de kop kan vlakken weet ik dan niet maar ik weet wel, dat een hogere compressie verhouding er voor zorgt dat de eind-druk in de cilinder hoger wordt. dit geeft meer arbeid(arbeid/tijd is vermogen).


Student aan de HTS HAN ofzo? :mrgreen: Mocht het zo zijn dan heb je ook geleed dat het theoretisch vermogen niet gelijk staat aan je effectief vermogen.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Aangezien het hier toch over compressie gaat.

Hoe kan ik mijn compressie berekenen?

Welke variabelen heb ik nodig?
& wie kent de ZE variabelen?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie